آرشیو دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۸۹
فوتبال ایران
۱۱

ماجرای اخراج دن گاسپار از تیم ملی

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی بعد از کنار گذاشتن مربیان ایرانی کادرش، در تصمیمی غیرمنتظره، دن گاسپار دوست نزدیک خود را هم اخراج کرد.

او بتازگی مربی دروازه بان هایی را به تیم ملی اضافه کرده تا همه از اخراج قطعی دن گاسپار مطمئن باشند. این مربی از اولین روز حضور کارلوس در تیم ملی، کنارش بود. در تمام این 6 سال که اکثر دستیاران کی روش رفتند یا برکنار شدند، گاسپار به فعالیتش ادامه داد و با ثبات ترین بود. کی روش اما تصمیم گرفت تا گاسپار را برکنار کند و حالابرای همه سوال است که چرا؟ منابع خبری فاش کردند علت اخراج این مربی یک اتفاق عجیب بوده است. تیم ملی سال گذشته در مالزی و در رقابت های مرحله نهایی جام جهانی دیداری با سوریه برگزار کرد.

این بازی مساوی به پایان رسید اما رفتارهای بازیکنان سوریه در زمین، بشدت کی روش را ناراحت و عصبانی کرد. دن گاسپار اما با وجود ناراحتی کارلوس، در پایان مسابقه با یکی از بازیکنان حریف خوش و بش کرد و به او و همبازی هایش خسته نباشید گفت. کی روش که از این رفتار دستیار خود بسیار شاکی شده بود، با گاسپار برخورد تندی داشت و به او گفت به رختکن تیم برود. از آن شب، این مربی مورد غضب کی روش قرار گرفت و در دور جدید تمرینات، اصلادر محل تمرین تیم ملی دیده نشد. پس از آن بود که خبرنگاران متوجه اخراج این مربی از کادر فنی شدند. گاسپار با وجود اخراج، همچنان در ایران است تا بتواند از فدراسیون فوتبال غرامت بگیرد. قرارداد گاسپار با تیم ملی سالانه 500 هزار دلار است و حالابه خاطر اخراج، می تواند رقمی نزدیک به 100 هزار دلار به عنوان غرامت از فدراسیون دریافت کند.