آرشیو سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۶۴۶۲
جهان
۲۰

دو خط خبر

دیوان عالی بحرین با نقض حکم 9 سال زندان «شیخ علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق، تنها حکم اولیه چهار سال زندان برای وی را تایید کرد. «شیخ علی سلمان» به تبلیغات علیه نظام و مخالفت با قوانین رایج متهم است.

لنین مورنو، نامزد چپگرا از حزب حاکم اکوادور در دومین دور انتخابات ریاست جمهوری این کشور در حالی اعلام پیروزی کرد که «گویلرمو لاسو» رقیب محافظه کار وی خواستار بازشماری آرا شده است و دیروز دوشنبه حامیان او به نشانه اعتراض به تقلب به خیابان ها آمدند.

هزاران نفر از معترضان هزاره افغانستان که به استرالیا پناهنده شده اند، دیروز دوشنبه همزمان با سفر اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان به استرالیا، در کانبرا تجمع کردند. معترضان خواستار بازنگری در توافق سال 2011 استرالیا و افغانستان درباره بازگرداندن آن عده از پناهجویانی که درخواست های پناهندگی شان ناکام مانده، شدند.

در حالی که رفراندوم اصلاح قانون اساسی ترکیه در برخی کشورها از جمله امریکا آغاز شده، دیروز دوشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در اظهاراتی تبلیغاتی بشدت از اتحادیه اروپا انتقاد کرد و این اتحادیه را «ائتلافی صلیبی» خواند که گوش به فرمان پاپ است و گفت: ترکیه هرگز نمی تواند وارد اتحادیه اروپا شود چرا که مسیحی نیست.

براساس آمار، بیش از شش میلیارد مورد اطلاعات اشخاص در سال گذشته میلادی در کشور چین توسط هکرهای اینترنتی سرقت شده است؛ این رقم در مقایسه با سال 2015 میلادی سه برابر شده است.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا در جریان سفر سه روزه خود به خاورمیانه، در امان اعلام کرد مستشاران نظامی کشورش برای آموزش نیروهای نظامی اردن در جنگ با داعش به این کشور اعزام می‎شوند؛ قرار است آموزش نیروهای اردنی هم در بریتانیا و هم اردن انجام شود.