آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۶۴۶۳
اقتصادی
۶
خبر

سپرده ها و تسهیلات 35 بانک و موسسه اعتباری ایران به 609 میلیارد دلار رسید

قائم مقام بانک مرکزی ارزش سپرده ها و تسهیلات 35 بانک و موسسه اعتباری ایران را 609 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت که بانک مرکزی ایران آمادگی کامل دارد از مشاوره و کمک متخصصان امر در خصوص انتشار ابزارهای مالی اسلامی برای پیاده سازی سیاست های پولی و مالی در ایران استفاده کند.

اکبر کمیجانی که در آیین گشایش پانزدهمین جلسه مجمع عمومی و سی امین جلسه شورای عالی هیات خدمات مالی اسلامی (IFSP)در کوالالامپور مالزی سخن می گفت، تاکید کرد: شبکه بانکی ایران از گستردگی بسیار بالایی برخوردار بوده و دارای یکی از بزرگترین نظام های بانکی در میان کشورهای اسلامی است.

وی گفت: مجموع سپرده ها و تسهیلات 35 بانک و موسسه اعتباری فعال در ایران، به ترتیب به ارقامی حدود 364 و 245 میلیارد دلار در ماه فوریه سال 2017 بالغ شده است. کمیجانی به عنوان سخنران اصلی آیین گشایش این نشست ها، گفت: در حوزه بازار سرمایه، بازار بورس و اوراق بهادار، ایران با 326 شرکت در 16 گروه اصلی مالی و صنعتی دارای ارزش بازاری در حدود یکهزار و 6 میلیارد دلار در ماه فوریه امسال بوده است.وی گفت که بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار تهران به عنوان مقامات ناظر بر بازار پول و سرمایه ایران، رویکرد استفاده از ابزارهای نوین مالی منطبق با شریعت را اتخاد کرده اند.

قائم مقام بانک مرکزی به دلیل ظرفیت بالای هر دو بازار در ایران، به نمایندگی از بانک مرکزی ایران اعلام کرد که این بانک آمادگی کامل در جهت استفاده از مشاوره و کمک متخصصان امر در خصوص انتشار ابزارهای مالی اسلامی برای پیاده سازی سیاست های پولی و مالی در ایران را دارد.