آرشیو پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۲
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

تلاش تنیسورها در جام دیویس آسیا و اقیانوسیه

جدال سه روزه در اصفهان

جنگ تنیسورها برای ماندن در سید دو دیویس کاپ آسیا اقیانوسیه به میزبانی مجموعه ورزشی 22 بهمن اصفهان شروع می شود. تیم ملی بعداز باخت 32 به پاکستان در پاکستان، برای بقا در سید دو باید با ویتنام بازی کند. شاهین خالدان، حمیدرضا نداف، امیروالامعدنچی و اشکان شکوفی، سربازان سعید احمدوند برای جنگ سه روزه هستند که کار را فردا با دو بازی انفرادی شروع می کنند. شنبه بازی دوبل دارند و یکشنبه با دو بازی انفرادی وضعیت تیم خوشبخت برای ماندگاری در سید دو مشخص می شود.

سعید احمدوند، سرمربی تیم ملی تنیس درباره انتخاب اصفهان می گوید: «تنیسور اول و دوم تیم ما اصفهانی هستند و بنابراین ترجیح دادیم، اصفهان میزبان باشد. چرا که ارتفاع اصفهان بالاست و توپ بیشتر می پرد و سرعتش زیادتر می شود و ویتنامی ها عادت به پرش بیشتر توپ ندارند و کار برای آنها سخت می شود و در عوض به نفع تیم ماست.»

او تیمش را بهتر از دو دوره قبل می داند: «این تیم نسبت به دوره قبل تهران و حتی بازی در پاکستان خیلی بهتر است. ما تیم دوبل بهتری داریم.» او البته خوب می داند ویتنام حریف دست و پا بسته ای نیست: «ویتنام تیم خیلی خوبی است. بازیکنانش در هارت کورت سرعتی بازی می کنند، بنابراین ما بازی راحتی نداریم. اما می خواهیم از میزبانی در اصفهان نهایت استفاده را ببریم.»

به گفته سرمربی در شرایط برابر دو تیم، بازی اصفهان حکم مرگ و زندگی را دارد: «تیم ویتنام از سال 2012 در سید دوم دیویس کاپ هست. در حالی که ما مدام بین سید دوم و سوم در رفت و آمد بوده ایم. امسال این تیم به هنگ کنگ باخت اما ما این تیم را بردیم. به هر حال حریف راحتی نیست و ما به شکست آن در اصفهان امیدواریم تا در سید دوم بمانیم.»