آرشیو پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۲
صفحه آخر
۲۰

کشف دندان یک کوسه ماقبل تاریخ

یک دیرینه شناس، دندان یک کوسه «مگالودون» را در تونل های زیرزمینی شهر ناپل ایتالیا پیدا کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از دیلی میل، یک دیرینه شناس دندان کوسه غول پیکری را که احتمالایک مجموعه دار به دلیل بی اطلاعی از ارزشش آن را دور انداخته بود، پیدا کرد.

«مگالودون» نام کوسه ای است که دو میلیون سال پیش در اعماق اقیانوس ها می زیسته است؛ اما دانشمندان هنوز هم به دنبال بقایای آن در اعماق اقیانوس ها هستند. یک دندان بزرگ که احتمالامربوط به این کوسه ماقبل تاریخ است بتازگی در جریان اکتشافات یک دیرینه شناس در ایتالیا پیدا شده است.

این دیرینه شناس با گروهی از داوطلبان برای یافتن اجسام به جا مانده از جنگ جهانی دوم تونل های زیر شهر ناپل در ایتالیا را جست وجو می کند. وی در جریان این جست وجوها، این دندان بزرگ را که تقریبا به اندازه کف دست یک انسان است، پیدا کرد.

با این که دانشمندان مایلند پس از انجام آزمایش های تخصصی اطلاعات این دندان را منتشر کنند، یابنده آن باور دارد این دندان به یک کوسه تعلق دارد که طول آن به اندازه یک ساختمان شش طبقه بوده است.

تونل های مذکور 1740 فوت طول دارند و در صد فوتی زیر شهر ناپل حفر شده اند. این تونل ها را پادشاه «فردیناند دوم» به عنوان یک راه فرار اضطراری در سال 1853 ساخت.