آرشیو دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۵
شهرستان ها
۷

رد پای 7 نفر در قاچاق صنایع دستی اصفهان

مدیر بازرسی اصناف استان اصفهان با اشاره به نقش چند نفر خاص در توزیع اجناس قاچاق صنایع دستی در میدان امام گفت: در اصفهان، قاچاق صنایع دستی در دست هفت نفر است.

جواد محمدی فشارکی در رابطه با طرح فوری جمع آوری اجناس قاچاق صنایع دستی از میدان امام(ره) و بازارهای اطراف آن اظهار داشت: در همین رابطه دو محموله قاچاق به ارزش های 40 و 17 میلیون تومان کشف و ضبط شد و پیگیری تشکیل پرونده و ارسال آن به سازمان تعزیرات حکومتی نیز صورت گرفت.

مدیرکل بازرسی اصناف استان اصفهان گفت: در شهر اصفهان، هفت نفر کلیه عرضه صنایع دستی قاچاق را در اختیار دارند و بر همین اساس در بهمن ماه، سال گذشته در جلسه ای در اتاق اصناف همه این افراد را با حضور رئیس اداره اماکن استان اصفهان، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی استان و نائب رئیس اتحادیه صنایع دستی استان دعوت کردیم و در جلسه مذکور تعهد به جمع آوری و عدم عرضه مجدد اجناس قاچاق از این هفت نفر گرفته شد.

محمدی همچنین تصریح کرد: با این حال بار دیگر در بازرسی ها این اجناس مشاهده شد و طبق اطلاعات موجود، دو نفر از هفت نفر مذکور به تعهد خویش پایبند نبوده اند.

وی اظهار داشت: متخلفان طبق قانون به پرداخت سه تا هفت برابر مبلغ تخلف جریمه محکوم می شوند و مضاف بر این، جرائم کیفری بر اساس حکم دادگاه قابل اجرا است و واحدهای صنفی فروشنده اجناس قاچاق هم تا شش ماه پلمب خواهند شد.

محمدی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر میدان امام خمینی(ره) به طور کامل از اجناس قاچاق پاک شده است.