آرشیو دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۵
شهرستان ها
۷

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی: روستای پسرکانلو به مکان جدید منتقل می شود

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی با اشاره به وقوع رانش زمین در روستای پسرکانلوی بجنورد، گفت: مکان گزینی محل جدید برای انتقال ساکنان این روستا در دست مطالعه است.

حسین عظیمی اظهار کرد: براثر وقوع رانش زمین در روستای پسرکانلوی بجنورد در اواخر ماه گذشته، هفت واحد مسکونی دچار خسارت شد.

عظیمی افزود: با اعزام دستگاه های خدماتی و متولی به محل، به دلیل وجود احتمال خطر برای ساکنان منازل خسارت دیده، تعداد هفت کانکس موقت تامین و در محوطه مدرسه این روستا جانمایی شد.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر نیز امکاناتی برای اسکان موقت روستائیان فراهم کرده است، عنوان کرد: اما این خطر از سوی روستائیان احساس نشد و حاضر به ترک منازل خود نشدند.

وی گفت: همچنین سه کلاس درس نیز از طرف دهیاری به منظور اسکان روستائیانی که منازل آن ها دچار آسیب شده است، تخلیه شد.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی با اشاره به اینکه ساکنان روستای پسرکانلو پس از وقوع رانش زمین، حاضر به اسکان در کانکس نشدند، عنوان کرد: بر اساس مطالعات زمین شناسی، زمین این روستا ظرفیت رانش را دارد.

عظیمی تاکید کرد: مطالعات مکان گزینی برای انتقال منازل مسکونی افرادی که در معرض آسیب رانش زمین قرار دارند، به صورت فنی و کارشناسی در حال انجام است.وی با اشاره به تعدادی از روستاهای خراسان شمالی که در معرض تهدید و خطر رانش زمین قرار دارند، تصریح کرد: درصورتی که ساکنان این روستا تمایل نشان دهند، به مکان های جدید انتقال پیدا خواهند کرد.

وی عنوان کرد: خطر رانش زمین در تعدادی از روستاهای خراسان شمالی از سوی دستگاه های متولی احساس می شود اما روستائیان حاضر به همکاری و جابجایی به محل جدید نیستند.

عظیمی با اشاره به اعطای تسهیلات 20 میلیون تومانی به روستائیانی که منازل آن ها در اثر رانش زمین و بلایای طبیعی دچار خسارت شده است، افزود: علاوه بر آن به افرادی که منازل خود را بازسازی کنند، پنج میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض اعطا می شود.

وی گفت: در سال گذشته منازل مسکونی تمام روستاهای خراسان شمالی بیمه شد که روستائیان می توانند از این محل نیز خسارات وارد شده به منازل خود را جبران کنند.