آرشیو دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۵
صفحه اول
۱

دستاوردهای معنوی اعتکاف در رادیو معارف

مدیر رادیو معارف از پخش برنامه های مختلف رادیو معارف در ایام مراسم اعتکاف خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجتبی تونه ای گفت: این رسانه دینی با تولید و پخش برنامه های مختلف به ترویج سنت حسنه اعتکاف و تبیین آداب و مناسک آن می پردازد. وی ترویج فرهنگ اعتکاف و بهره برداری هرچه بیشتر از این مراسم باشکوه معنوی و مذهبی را از اهداف این ایام رادیو معارف دانست و گفت: برنامه «زمزم احکام» به طرح احکام و آداب اعتکاف اختصاص دارد.

همچنین دو برنامه «مجله روز» و «گفت وگوی خبری» با حضور معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر مسئولان و متولیان اعتکاف در کشور، به اطلاع رسانی مراسم و پوشش خبری این رویداد مهم مذهبی فرهنگی خواهند پرداخت.

مدیر رادیو معارف به سه برنامه «به رنگ خدا»، «تا آسمان» و «صبح نیاز» اشاره کرد و گفت: در برنامه های اذانگاهی این رسانه دینی به طور ویژه به موضوع اعتکاف خواهیم پرداخت و شنوندگان را از حال و هوای معتکفین مطلع خواهیم کرد.

همچنین کارشناسان دینی در برنامه «خانه مهر»، «مهربان باشیم»، «شبستان» و ویژه برنامه های میلاد مولی الموحدین امام علی(ع)، ضمن تشریح فضیلت،آداب و مناسک اعتکاف، به طرح مباحث کارشناسی درخصوص دستاوردهای معنوی مراسم اعتکاف در جامعه خواهند پرداخت.

وی از پخش گزارش های ایام اعتکاف در ویژه برنامه های «حدیث صبوری» و «بانوی صبر» که به مناسبت رحلت جانسوز حضرت زینب(س) از رادیو معارف پخش می شود، خبر داد و گفت: رادیو معارف برای آشنایی بیشتر مخاطبان و علاقه مندان به مسائل اعتکاف، نشریه الکترونیکی «روزهای سپید» را در فضای مجازی منتشر کرده است که علاقه مندان به دریافت آن می توانند به سایت رادیو معارف مراجعه و آن را دریافت کنند.