آرشیو دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۵
سینما
۱۲
نمای روز

عمر شریف و ماکس فون سیدو تولد 2 خاطره ساز بین المللی

امید رحمانی

امروز دهم آوریل، زادروز دو نفر از بهترین بازیگران تاریخ سینمای جهان است؛ دو چهره ای که نسل های مختلف علاقه مند سینما خاطراتی دلنشین از تماشای بازی آنها دارند. یکی عمر شریف ستاره مصری، مسلمان و فقید و دیگری ماکس فون سیدو، ستاره تاثیرگذار سینمای سوئد. نکته مهم این که این دو بازیگر فارغ از ملیتشان، به سبب حضور در پروژه های مختلف سینمای جهان بیشتر به عنوان بازیگران بین المللی شناخته می شوند.

تماشاگران عام سینما احتمالامیان این دو، عمرشریف را بیشتر بشناسند و او را با نقش آفرینی های خاطره انگیز در فیلم هایی چون دکتر ژیواگو، اسب کهر را بنگر، سقوط امپراتوری روم و لورنس عربستان به یاد بیاورند.

نکته تلخ درباره شریف این است که او سال های آخر عمرش را با آلزایمر گذراند و چه تلخ تر که خاطره ساز مردم، خود خاطراتی را که ساخته به یاد نیاورد.

ماکس فون سیدو اما بیشتر معرف حضور تماشاگران نخبه تر سینما بویژه دوستداران سینمای اینگمار برگمان است و آنها حتما بازی های خوب او را در فیلم هایی چون مهر هفتم و توت فرنگی های وحشی به یاد دارند. این بازیگر 87 ساله این اواخر در مجموعه محبوب بازی تاج و تخت، نقش درخت را بازی کرد!