آرشیو دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۵
فرهنگ و هنر
۱۶
تئاتر

اردیبهشت؛ افتتاح ساختمان جدید خانه تئاتر

مدیرعامل خانه تئاتر، از احتمال افتتاح رسمی ساختمان جدید خانه تئاتر در اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، بیش از 10 سال است که دست اندرکاران خانه تئاتر با پیگیری جدی ایرج راد، مدیرعامل پیشین خانه تئاتر، به دنبال داشتن خانه ای مستقل برای این تشکل صنفی هستند، اما با وجود تکمیل ساخت وساز در محل جدید، هنوز جابه جایی رسمی صورت نگرفته و خبری از انتقال خانه تئاتر به ساختمان تازه تاسیس نیست.

حدود یک دهه است که خانه تئاتر در ساختمانی اطراف چهارراه ولیعصر(عج) واقع شده و در این سال ها مهلت حضور اهالی خانه تئاتر در این ساختمان مرتب تمدید شده و به نظر می رسید، سال 95 آخرین سال استقرار خانه تئاتری ها در یکی از طبقات یک پاساژ تولیدی و فروردین سال 96 اولین روزهای راه اندازی ساختمان جدید در خیابان سمیه باشد که این طور نشد.

اصغر همت در این باره بیان کرد: ساختمان جدید خانه تئاتر آماده شده و این روزها بخش مربوط به تجهیز سالن نمایش باقی مانده که به صندلی های متحرک و لوازم فنی برای اجرای نمایش نیاز دارد.

ایرج راد که هنوز مسئول مستقیم پیگیری مسائل مربوط به خانه تئاتر است، خاطرنشان کرد: امسال جابه جایی به ساختمان جدید انجام می شود ولی مشخص نیست به همین زودی باشد! در تلاش هستیم علاوه بر صندلی متحرکی که باید برای سالن نمایش تهیه کنیم دیگر وسایل و تجهیزات فنی را هم به بهترین نحو آماده و نصب کنیم.

این هنرمند در همان روزهای ابتدایی حضور سیدرضا صالحی امیری در مسند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از اعطای یک میلیارد تومان اعتبار توسط وزیر به ساختمان جدید خانه تئاتر خبر داد. به گفته مدیرعامل پیشین خانه تئاتر که ابراز امیدواری کرده بود، انتقال به ساختمان جدید تا پایان سال 95 انجام شود؛ برای این بنا با خرید زمینی که حدود 1500متر زیربنا دارد؛ تخریب، گودبرداری و ساخت و ساز تا پایان مرحله معماری و نقاشی حدود سه میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.