آرشیو دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۵
حوادث
۱۹

پایان زورگیری سریالی باند پسر عمو ها

دو برادر که با همدستی دو پسرعموی خود از ده ها تهرانی زورگیری کرده بودند از سوی پلیس دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، 6 اسفند 95، مردی به ماموران کلانتری 125 آزادی تهران گفت که از سوی دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 مشکی مورد زورگیری قرار گرفته است. پرونده او برای رسیدگی به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ فرستاده شد و کارآگاهان با انجام چهره نگاری و بررسی شکایت های مشابه به این نتیجه رسیدند که زورگیری ها توسط باندی چهار نفره و با استفاده از موتورسیکلت های هوندا 125 مشکی و آپاچی سفید انجام می شود. هدف زورگیری ها بیشتر جوانان بودند و محدوده آن نیز در غرب و شمال غرب تهران بخصوص در خروجی شهر و بزرگراه ها مشخص شد. یکی از مالباخته ها به کارآگاهان گفته بود: «ساعت 22 در میدان آزادی منتظر ماشین بودم که دو سرنشین یک موتورسیکلت هوندا 125 به سمتم آمدند. یک دستگاه آپاچی سفیدرنگ هم با دو سرنشین با فاصله کمی از آنها ایستاده بود طوری که انگار اطراف را می پایند. ناگهان یکی از سرنشینان هوندا با چاقو مرا تهدید کرد و پس از سرقت گوشی 5/1میلیون تومانی ام، از محل گریخت.»

سرانجام 26 اسفند 95، یکی از سارقان از سوی ماموران گشت کلانتری باغ فیض دستگیر شد. پسر 21 ساله در بازجویی ها به ارتکاب ده ها فقره زورگیری با همکاری برادر 21 ساله و دو پسرعموی 18 و 23 ساله خود (هر دو بردار) اعتراف کرد تا به این ترتیب آنها نیز چند روز بعد در پیکان شهر و شهریار دستگیر شدند و از مخفیگاهشان ده ها گوشی سرقتی و سلاح سرد به دست آید.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از مالباخته هایی که به شیوه مشابه توسط سرنشینان موتورسیکلت های هوندا 125 مشکی و آپاچی سفید رنگ مورد زورگیری قرار گرفته اند، خواست به پایگاه پنجم پلیس آگاهی در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.