آرشیو چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۶
اقتصاد
۴

موسسه آرمان، غیرمجاز است

مدیرکل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی گفت: با توجه به سرعت گرفتن کارها در مورد موسسه کاسپین تا آخر خرداد مشکل سپرده گزاران آن حل می شود، همچنین موسسه ای که بانام آرمان فعالیت می کند، غیرمجاز است.

به گزارش تسنیم، عباس کمرئی در گفت وگوی تلفنی با برنامه پایش اظهار کرد: موسسه اعتباری کاسپین متشکل از هشت تعاونی غیرمجاز است که فعالیت می کردند، این هشت تعاونی عبارتند از فرشتگان، امید جلین، بدر توس، پیوند، الزهرا، حسنات، دامداران و کشاورزان کرمانشاه و دامداران و کشاورزان مازندران که به صورت غیرمجاز فعالیت می کردند و سپرده های مردم را با تبلیغات گوناگون جذب کرده بودند. اینها هیچ گونه التزامی درخصوص رعایت قوانین و مقررات نداشتند.

مدیرکل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری افزود: بانک مرکزی بحث ساماندهی این تعاونی ها را با توجه به برنامه پنجم توسعه در دستور کار خود قرارداد و تعاونی های غیرمجاز را منحل کرد. سپرده گذارانی که اکنون با مشکل مواجه شدند، سپرده گذارانی نیستند که بعضا نزد کاسپین سپرده گذاری کرده اند، این سپرده گذاران در آن هشت تعاونی غیرمجاز سپرده گذاری کرده بودند و بانک مرکزی برای کمک به همو طنان عزیز وارد عمل شد، چون یک راه این بود که آن هشت تعاونی منحل شود و از محل فروش دارایی و بدهی ها، پول سپرده گذاران را پرداخت کنند که میزان دارایی آن هشت تعاونی با پول سپرده ها همخوانی نداشت.

کمرئی درباره مشکل سپرده گذاران موسسه آرمان گفت: قبل از این که کاسپین شکل بگیرد، تحت عنوان آرمان فعالیت می کرد که یکی از شروط شورای پول و اعتبار برای اعطای مجوز، تغییر نام موسسه به کاسپین بود. آن موسسه ای که از بانک مرکزی مجوز دارد، کاسپین است و موسسه ای که تحت عنوان آرمان فعالیت می کند، غیرمجاز است.