آرشیو چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۶
حوادث
۱۹

33 سال حبس و 380 ضربه شلاق مجازات سارقان طلافروشی

سارقان مسلح طلافروشی خانی آباد با حکم قضات دادگاه کیفری استان تهران در مجموع به 33 سال حبس و 380 ضربه شلاق محکوم شدند. آنها پنج مرد و یک زن هستند که در پرونده شان سوابق قتل و نزاع منجر به جرح نیز وجود دارد. متهمان همچنین باید حدود 2 کیلو و 300 گرم طلای سرقتی را که هنگام فرار گم شده به مالباخته برگردانند.

به گزارش جام جم، شامگاه 19 مرداد 94، وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در خانی آباد تهران به پلیس اطلاع داده شد. تحقیقات نشان می داد ابتدا زنی جوان به نام رعنا به بهانه فروش طلاوارد مغازه شده سپس چهار مرد که دو نفرشان کلاشینکف داشتند، با لباس های مشکی و نقاب بر چهره به داخل طلافروشی یورش برده و پس از شلیک گلوله، حدود 4 کیلو و 700 گرم طلارا دزدیده و با دو دستگاه موتورسیکلت متواری شده اند. یکی از صاحبان طلافروشی با خودرویش آنها را تعقیب کرده، اما با رگبار گلوله متوقف شده بود. سارق زن همان روز دستگیر شد و هفت روز بعد چهار سارق دیگر هم که به عباس آباد گریخته بودند، در دام پلیس افتادند. در بازجویی ها مشخص شد یکی از سارقان به نام دانیال، چند ماه قبل، 50 میلیون تومان از پسری در بروجرد دریافت کرده و در برابر آن، پدر او را کشته است. سارقی دیگر به نام رحیم نیز قاتل فراری یک نزاع است.

مالباخته در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده با بیان این که تاکنون نیمی از طلاها به او برگردانده شده است، خواستار برگشت بقیه طلاهای سرقتی شد. سپس متهمان یک به یک پشت جایگاه قرار گرفتند و با اعتراف به انجام سرقت مسلحانه، درخواست بخشش کردند. در پایان دادگاه نیز قضات وارد شور شدند و دانیال و رحیم را به ده سال، رامین را به هفت سال و سعید و ناصر را به سه سال حبس محکوم کردند. هر کدام از آنها باید 74 ضربه شلاق را نیز تحمل کنند. رعنا هم به شش ماه حبس و ده ضربه شلاق محکوم شد. متهمان همچنین باید حدود دو کیلو و 300 گرم طلای دیگر را هم که هنگام درگیری با مالباخته روی زمین ریخته و گم شده است، برگردانند.