آرشیو شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۸
شهرستان ها
۷

رئیس اتحادیه لوازم خانگی یزد: مغازه های لوازم خانگی یزد در حال تعطیل شدن است

رکود حاکم بر بازار و کاهش قدرت خرید مردم و بالا بودن هزینه ها موجب تعطیل شدن بسیاری از واحدهای لوازم خانگی در یزد شده است.

یزد- خبرنگار کیهان: رئیس اتحادیه لوازم خانگی یزد با اعلام این خبر گفت: رکود حاکم بر بازار و کاهش قدرت خرید مردم و بالا بودن هزینه هایی از جمله اجاره بها موجب تعطیل شدن بسیاری از واحدها شده است و این تعطیلی نسبت به سال 94 روند افزایشی داشته است.

محمدهادی قیامت با اشاره به موفقیت آمیز نبودن اقدام دولت در توزیع کارت های اعتباری خرید کالا در جهت افزایش رونق اقتصادی و کاهش رکود گفت: در وضعیت اقتصادی موجود، شرکت ها و کارخانه ها تولیدات خود را به صورت اقساطی به فروش می رسانند و نیازی به این کارت که سود آن به جیب دولت می رفت، نبود.

وی با بیان اینکه تقریبا کالای قاچاق در مغازه های لوازم خانگی یزد وجود ندارد، ادامه داد: کسبه یزدی به روش سنتی از عمده فروش و واردکننده خرید کرده اند و چنانچه تخلفی نیز وجود داشته باشد از سوی واردکنندگان صورت می گیرد و مغازه داران هیچ نقشی در آن ندارند.

قیامت تصریح کرد: در وضعیت فعلی اقتصاد و افزایش بیکاری، مردم برای ارتزاق خود به بازار روی می آورند اما رکود حاکم بر بازار و هزینه ای بالا موجب می شود که پس از مدتی کوتاه کسب و کار خود در بازار را نیز جمع کنند.

وی افزود: مشکلات بازاریان و کسبه با وضعیت اقتصادی موجود روز به روز بیشتر می شود و دولت باید کارشناسانه مسائل اقتصادی را بررسی کند شاید بتواند جلوی تعطیلی واحدهای صنفی را بگیرد.