آرشیو شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۰
فن آوری
۸

تلنگر

«دستورالعمل قیمت گذاری خدمات مخابراتی و ابلاغ آن به شرکت مخابرات ایران و دیگر اپراتورهای مخابراتی تدوین شده است. با وجود این دستورالعمل اپراتورهای مخابراتی به هیچ وجه نباید از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تبعیت کنند.»

جمشید پژویان، رئیس شورای ملی رقابت- سایت شورا-فروردین 90

«دایری خطوط اینترنت پرسرعت کشور در یک سال گذشته با رشد حدود 41 درصدی همراه بوده است.»

رضا تقی پور، وزیرارتباطات دولت دهم- سایت وزارت ارتباطات - اسفند 89

«عدم تخصیص پهنای باند مورد نیاز شرکت های اینترنتی باعث شد تا برغم کشش شدید بازار برای بهره گیری از خدمات ADSL، عرضه این خطوط متوقف شود. توزیع پهنای باند از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به گونه ای است که برای مثال از 50 خطSTM1 حدود 40 خط بین شرکت های مخابرات استانی تقسیم شده و تنها 10 خط به کل مشتریان بخش خصوصی اعم از PAP ها یا ISDP ها تخصیص می یابد.»

مدیر یک شرکت اینترنتی، خبرگزاری مهر- فروردین 90

«ایراد شورای نگهبان بر مصوبه تشکیل وزارت «امور زیربنایی و ارتباطات» ایرادی شکلی در زمینه شرح و تفکیک وظایف و اختیارات سه وزارتخانه راه و ترابری، ارتباطات و فناوری اطلاعات و مسکن و شهرسازی بود که این ایراد در جلسه کمیسیون اجتماعی و با حضور وزیر ارتباطات و نمایندگان وزارتخانه های مربوطه و یکی از اعضای شورای نگهبان مطرح و اصلاحات لازم بر آن انجام شد. عدم تایید این مصوبه از سوی شورای نگهبان هیچ ارتباطی به ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آن ندارد.»

محسنی ثانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی – خرداد 90- سایت مجلس

مراحل فنی راه اندازی تلفن های ثابت اعتباری به اتمام رسیده و در حال خریداری تجهیزات مورد نیاز و فراهم کردن هزینه و سرمایه گذاری برای آن هستیم. این سرویس در کل کشور عملیاتی و واگذاری تلفن ثابت به روز انجام خواهد شد.

صابرفیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات، گفت و گو با ایسنا، فروردین 87

اجرای طرح تعویض اپراتورها بدون نیاز به تغییر شماره(ترابردپذیری) توسط مشترک اپراتورها رقابت سالم تری بین آنها ایجاد می کند اما مشکلات زیادی برای ما به وجود می آورد و موضوع پیچیده ای بوده و به کار کارشناسی فراوانی نیاز دارد.

محمود خسروی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) ایسنا- خرداد 88