آرشیو یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

گرمای تهران رکورد زد

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع طوفان تندری

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه ای نسبت به وقوع طوفان تندری در برخی مناطق کشور هشدار داد.

بنا بر اعلام این سازمان، انتظار می رود امروز بارش های رگباری توام با رعدوبرق و باد شدید موقت، موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، جنوب لرستان، شمال خوزستان، شمال چهار محال و بختیاری، جنوب همدان، مرکزی، شرق گیلان، غرب مازندران و دامنه های البرز در استان های قزوین، البرز و تهران شود. لازم به ذکر است مهمترین مخاطره این گونه سامانه های همرفتی بارش های شدید موقت، وقوع صاعقه و تندباد شدید موقت (طوفان تندری) می باشد که می تواند منجر به سیلاب و شکست درختان شود.

سازمان هواشناسی توصیه کرد ضمن رعایت نکات ایمنی و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت، از توقف در حاشیه رودخانه ها، کانال ها و مناطق مستعد سیلاب و همچنین از تردد غیر ضروری در رود دره های مناطق کوهستانی خودداری شود. همچنین بازبینی تابلوهای شهری و تخلیه آبراه ها و کانال ها برای جلوگیری از خسارت باد شدید و سیلاب موقت توصیه می شود.

گرمای تهران رکورد زد

کارشناس سازمان هواشناسی از رکورد 50 ساله گرمای هوای تهران خبر داد.

محمد اصغری به خبرگزاری صدا و سیما گفت: دیروزحداقل دمای تهران 20 درجه سانتیگراد بالای صفر بود و جمعه نیز حداکثر دمای پایتخت به 28 درجه بالای صفر رسیده بود که این ارقام در 50 سال اخیر برای این فصل از سال بی سابقه بوده است.

اصغری افزود: اما با ریزش هوای سرد و باد و باران از شمال غرب روند کاهش دما در کشور تا دوشنبه استمرار خواهد داشت.

وی با بیان اینکه وزش باد در استان های جنوب شرق کشور نیز برای امروز پیش بینی می شود، گفت: امروز در استان های مرکزی، قم، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد و اصفهان انتظار بارش داریم.