آرشیو دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۲
جهان
۲۰
آسیا

معاون ترامپ وارد کره جنوبی شد

کره شمالی باوجود تهدیدات امریکا و تنها چند ساعت پس از ورود «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری امریکا به سئول، پایتخت کره جنوبی یک آزمایش موشکی ناموفق را انجام داد. در واکنش به این اقدام، شورای امنیت ملی کره جنوبی نشست فوق العاده ای را برگزار کرد.

«مایک پنس» معاون رئیس جمهوری امریکا روز گذشته سفر سه روزه خود را به کره جنوبی در حالی آغاز کرد که قصد دارد با مقام های ارشد این کشور درباره برنامه هسته ای کره شمالی رایزنی کند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معاون ترامپ قرار است در این سفر مراسم عید پاک را در کنار نیروهای امریکایی و کره جنوبی و خانواده های آنها بگذراند و با «هوآنگ کیو- آهن»، رئیس جمهوری موقت کره جنوبی و «چونگ سی-کیون»، رئیس مجلس ملی این کشور دیدار کند. معاون رئیس جمهوری امریکا قرار است بار دیگر بر تعهدات این کشور در همکاری و حمایت از کره جنوبی تاکید کرده و با مقام های سئول درباره برنامه های موشکی بالستیک و اتمی پیونگ یانگ به گفت وگو بپردازد. سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی نیز روز پنجشنبه ابراز امیدواری کرد که سفر معاون ترامپ به سئول پیامی واضح به کره شمالی باشد تا از اقدامات تحریک آمیز و فعالیت های اتمی خود دست بردارد.

این در حالی است که کره شمالی به تحرکات نظامی و دیپلماتیک امریکا در منطقه حساس است. دیروز نیز تنها چند ساعت پس از آغاز سفر «پنس»، کره شمالی اقدام به یک آزمایش موشکی کرد که ناموفق بود. به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد پیونگ یانگ در پرتاب و آزمایش نوع جدیدی از موشک های بالستیک خود که بزرگتر از موشک های قبلی قاره پیمای خود است شکست خورد. وزارت دفاع امریکا در بیانیه ای از ناکامی کره شمالی در شلیک یک موشک جدید خبر داد و اعلام کرد این آزمایش تقریبا بلافاصله شکست خورد.

در واکنش به این اقدام پیونگ یانگ، شورای امنیت ملی کره جنوبی بلافاصله نشست فوق العاده ای متشکل از روسای وزارت دفاع، وزارت خارجه، وزارت اتحاد مجدد دو کره و دیگر نهادهای دولتی کره جنوبی را برگزار کرد. وزارت خارجه انگلیس نیز نسبت به گزارش ها درباره این آزمایش موشکی ناموفق ابراز نگرانی کرد.