آرشیو دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۲
اقتصادی
۶

تلنگر

اکنون نیمی از دوره کاری دولت نهم سپری شده است. در این مدت دولت، ایجاد فرصت های اشتغال، افزایش درآمد و ارتقای عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی را در سر لوحه برنامه های خود قرار داده است. درعین حال بر اساس قانون، متعهد به اجرای برنامه چهارم نیز بوده است. برای تحقق این اهداف، دولت تدابیر و سیاست هایی را اندیشیده و در صدد اجرای آنها برآمده است. ضمن ارج نهادن به تلاش های دولت محترم، متاسفانه باید گفت که این مساعی منجر به تحقق خواسته های مردم و اهداف مسئولان نشده است. به گمان ما علت این است که بخش بزرگی از این اقدام ها مغایر معیارهای علمی سیاستگذاری اقتصادی و اصول شناخته شده مدیریت بخش عمومی است. بی سبب نیست که سیاست های اقتصادی دولت نهم حتی توسط نمایندگان همسوی آن در مجلس، به کرات مورد نقد و ارزیابی قرار گرفته و در درون دولت نیز با وفاق چندانی همراه نبوده است.

از متن نخستین نامه 55 اقتصاددان برجسته به احمدی نژاد

21 خرداد 86/آفتاب

از تره بار نزدیک منزل ما خرید کنید. چرا از جاهای گران خرید می کنید. در محله ما قیمت ها ثابت است.

محمود احمدی نژاد، بهمن 85، زمان تقدیم لایحه بودجه

به مجلس/ روزنامه شرق

من به وزیر گفتم 4 میلیارد یورو در تامین اجتماعی اعتبار دارم، شما با مرتضوی صحبت کنید که از این مبلغ 2 میلیارد یورو به شرکت HK پرداخت شود. حتی در این خصوص از احمدی نژاد و بانک مرکزی اجازه گرفتم تا اینکه مرتضوی آن مسخره بازی ها را درآورد و دستگیر شد. بعد هم گفت امضایش اعتبار ندارد.

من 4 بار به تامین اجتماعی نامه زدم که توافق کنیم آنها 4 میلیارد یورو را برگردانند و چک ها را بگیرند اما بعد از تغییر دولت تامین اجتماعی گفت چک ها امانی است من هم گفتم هیچ وقت شما چک امانی دست من نداشتید بلکه این چک ها مقابل وجوهی است که به حساب تان واریز کردم.

از متن دفاعیات بابک زنجانی، بزرگترین متهم نفتی در دادگاه

باشگاه خبرنگاران جوان/27 آبان 94