آرشیو دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۲
حوادث
۱۸

خبر

سحرگاه خونین مسافران اتوبوس

گروه حوادث / واژگونی یک دستگاه اتوبوس ولوو که از اهواز راهی تهران بود چهار کشته و 17 مصدوم بر جا گذاشت. این حادثه ساعت 4 و 50 دقیقه بامداد دیروز در کیلومتر 2 محور توره - اراک (نزدیک سنجان) رخ داد.همزمان با اعلام این حادثه، بلافاصله نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس راهی محل تصادف شدند.به دنبال شروع عملیات امداد 11تن از مصدومان سرپایی درمان شدند و 6 نفر دیگر برای ادامه درمان توسط نیروهای امدادی به بیمارستان ولیعصر(عج) اراک منتقل شدند.پیکرهای چهارقربانی حادثه نیز به پزشکی قانونی انتقال یافت.فرمانده انتظامی استان مرکزی دراین باره گفت: علت این حادثه براساس نظر کارشناسان حاضر در صحنه، تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده گزارش شده است.سرهنگ کهریزی از رانندگان خواست ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی هنگام بارندگی با سرعت مطمئنه و شکیبایی برانند.

سرقت مسلحانه از بانک صادرات در مشهد

گروه حوادث/ دو جوان موتور سوار تبر به دست پس از ورود به بانک صادرات شعبه خیابان بهمن درشهر مشهد، با تهدید تبر و اسلحه 10 میلیون تومان به سرقت برده و گریختند. سردار بهمن امیری مقدم فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ساعت 11:31 روزیکشنبه بانک صادرات هدف سرقت مسلحانه قرار گرفت و دزدان پس ازورود به بانک حدود 10 میلیون تومان به سرقت برده ومتواری شدند.در پی اعلام این خبر، بلافاصله تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارقان مسلح آغازشد. این درحالی است که روزشنبه نیزسارقی پس از ورود به شعبه یک موسسه مالی، اعتباری درخیابان چمن مشهد وانجام سرقت گریخته بود.

359 کشته در حوادث کار

گروه حوادث / مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از مرگ 359 نفر از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه سال 1395 به دلیل حوادث ناشی از کار خبر داد. به گزارش «ایران» مسعود قادی پاشا گفت: تا پایان بهمن 1395 شمار قربانیان حوادث ناشی از کار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن (1394) با 280 فوتی 28درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از کل فوت شدگان ناشی از حوادث کار درمدت مذکور 353 تن مرد و 6 تن زن بودند.گفتنی است در سال94 یک هزار و 494 نفر در حوادث ناشی از کار در کشور جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن(93) که آمار تلفات حوادث کار یک هزار و 891 نفر بود، 21 درصد کاهش داشت.