آرشیو دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۰
جامعه
۱۷

بخشیدگی جرایم بیمه ای فقط تا 10 روز دیگر

طرح بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب از سوی سازمان تامین اجتماعی تا ده روز دیگر به پایان می رسد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، کارفرمایان خوش حسابی که براثر حوادث غیرارادی مانند آنچه در حادثه ساختمان پلاسکو رخ داد، سیل، زلزله، تحریم و نوسانات ارزی موفق به پرداخت حق بیمه کارکنان در موعد مقرر نشدند، می توانند برای ارائه درخواست به شعب این سازمان تا ششم اردیبهشت مراجعه کنند.

با توجه به این که پذیرش دلایل ابرازی (خشکسالی، سیل، زلزله، تحریم) نیاز به تائید مراجع ذی صلاح برای برخورداری از طرح بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان دارد، کارفرمایان پس از ارائه درخواست استفاده از این طرح و تائید سازمان تامین اجتماعی، باید تائید دلایل ابرازی را از مراجع ذی صلاح مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، استانداری، فرمانداری یا بخشداری اخذ و به سازمان تامین اجتماعی ارائه کنند.

خوش حسابی یکی دیگر از شرایط بهره مندی از طرح بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان است و به این مفهوم است که کارفرمایان قبل از ارائه درخواست استفاده از این طرح، ظرف 18 ماه باید چهار ماه فهرست حق بیمه را بموقع ارسال و پرداخت کرده باشد. کارفرمایانی که بدهی خود را یکجا پرداخت یا در طول 12ماه تقسیط کنند از صددرصد بخشودگی جرایم برخوردار می شوند. در صورتی که کارفرمایان در 18 قسط بدهی خود را پرداخت کنند از 85 درصد بخشودگی، با انتخاب 24 قسط از 75 درصد بخشودگی بهره مند می شوند. کارفرمایانی که در 30 یا 36 ماه بدهی خود را تقسیط کنند از بخشودگی 50 و 60 درصدی برخوردار می شوند.