آرشیو سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۰۱
صفحه آخر
۱۲

اعتصاب 1000 اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی

در پی اعتصاب غذای مروان برغوثی، سیاستمدار فلسطینی خبر رسیده بیش از 1000 زندانی فلسطینی دیگر در بازداشتگاه های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده اند.

مروان برغوثی سیاست مدار و فرمانده نظامی فلسطینی عضو جنبش فتح است که از سال 2002 به اتهام قتل 4 صهیونیست در اسرائیل زندانی است. وی به حبس ابد محکوم شده است. در همین حال سازمان مرکزی زندان های اسرائیل نیز اعلام کرده نزدیک به 1200 زندانی فلسطینی همزمان با «روز زندانیان فلسطینی» به این اعتصاب پیوستند. ترس آن می رود که این اعتصاب به افزایش تنش ها در کرانه باختری منجر شود.به گفته گروه های مدافع حقوق زندانیان فلسطینی، تا پایان سال گذشته میلادی حدود 7000 فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی در بازداشت بودند.

تظاهرات در غزه

خبر دیگر اینکه، ده ها فلسطینی با تظاهرات در نوار غزه خواستار لغو «محاصره ظالمانه» رژیم صهیونیستی بر ضد ساکنان این منطقه و پایان اختلاف و دودستگی بین گروه های فلسطینی شدند. در این تظاهرات که به درخواست اتحادیه عمومی معلولان فلسطینی برگزار شد، تظاهرکنندگان پارچه نوشته هایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود «اتحاد و یکپارچگی ملی آری و شکاف و دودستگی نفرت انگیز نه.» تظاهرکنندگان فلسطینی همچنین محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را که از 10 سال پیش اعمال شده است، محکوم کردند و پایان این محاصره را خواستار شدند. «عونی مطر» رئیس اتحادیه معلولان فلسطینی در جمع تظاهرکنندگان گفت: «ما بر ضرورت اقدامی مشترک برای پایان محاصره بر ضد ساکنان نوار غزه و نیز حل اختلاف های داخلی بین گروه های فلسطینی تاکید داریم.» ساکنان غزه تحت محاصره رژیم صهیونیستی بیش از 10 سال است که با شدیدترین محرومیت ها مواجه هستند و از نظر آب، برق و مواد بهداشتی و خوراکی به شدت در مضیغه هستند.