آرشیو سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۰۱
صفحه آخر
۱۲

هواداران نامزدهای انتخاباتی پاریس را به آشوب کشیدند

تظاهرات علیه یکی از نامزدهای انتخاباتی از سوی هواداران نامزدهای دیگر بار دیگر پاریس پایتخت فرانسه را به آشوب کشانده است.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دوشنبه هفته آینده

(3 اردیبهشت) در حالی برگزار خواهد شد که به یکی از غیرقابل پیش بینی ترین انتخابات در این کشور تبدیل شده است.

بسیاری از سیاستمداران این کشور نسبت به پیروزی «مارین لوپن» در این انتخابات نگرانند و پیروزی او را برای کشور «آینده فاجعه بار» می دانند.

بسیاری از سیاستمداران سنتی نسبت به پیروزی مارین لوپن در این انتخابات و «آینده فاجعه بار» فرانسه در صورت پیروزی نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی در انتخابات ریاست جمهوری 2017 هشدار داده اند.

مارین لوپن چندی پیش اعلام کرد که در صورت پیروزی در این انتخابات همه پرسی مشابه همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برگزار خواهد کرد.

اما در حالی که «مارین لوپن» خود را برای برگزاری نشست انتخاباتی در پاریس آماده می کند، هواداران نامزدهای رقیب وی اقدام به برگزاری تظاهرات در پایتخت فرانسه کردند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهای «این جا پاریس است» و «پاریس ضدفاشیست است» مخالفت خود را با حزب جبهه ملی فرانسه و رهبر آن «مارین لوپن» اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات اعلام کردند برنامه های حزب جبهه ملی اوضاع فرانسه را وخیم تر از اوضاع کنونی خواهد کرد و به افزایش اسلام هراسی و نژادپرستی منجر خواهد شد.

«راشا تودی» نیز گزارش داده این تظاهرات به درگیری میان پلیس و معترضین انجامید و پلیس برای پراکنده کردن جمعیت معترض مجبور به شلیک گاز اشک آور شد. تظاهرکنندگان در پاسخ، بطری های آب و سنگ به سوی نیروهای ضد شورش پلیس فرانسه پرتاب کردند.

پنج شنبه گذشته نیز مخالفان لوپن به ستاد انتخاباتی وی در پاریس حمله کردند. لوپن گروه چپ افراطی را مقصر این حملات معرفی کرده است.

وزیر کشور فرانسه گفته بیش از 50 هزار نیروی پلیس برقراری امنیت در انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده خواهند داشت.