آرشیو سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۳
فن آوری
۸

بی توجهی ایرانی ها به آپدیت آخرین نسخه های اندرویدی سبب شده است تا درصد بالایی از گوشی های هوشمند به بدافزار آلوده باشند

ایران، رتبه دوم جهان در آلودگی به بدافزارهای موبایلی

میترا جلیلی

در دنیای دیجیتال امروز بدافزارها، باج افزارها، تروجان ها و... می توانند با تاثیر بر عملکرد دستگاه های دیجیتالی حتی در یک شبکه بزرگ شهری نیز اختلال ایجاد کنند و از شبکه های بانکی و سیستم های انرژی گرفته تا سیستم انتخابات الکترونیک را از کار بیندازند. به همین دلیل موضوع مواجهه با این تهدیدات سایبری و افزایش آمادگی برای مقابله با آنها بشدت مورد توجه کسپراسکای(Kaspersky Lab) قرار گرفته که امنیت وسایل اندرویدی را به عهده دارد و هر سال گزارشی از رشد یا کاهش تعداد این تهدیدات و نیز نوع عملکرد آنها ارائه و البته به تهدیدات موبایلی به طور مجزا پرداخته می شود. جدیدترین گزارش این کمپانی درباره بدافزارهای موبایلی از آن جهت برای کشور ما اهمیت زیادی دارد که طبق نتایج این تحقیقات، ایران در سال 2016 به عنوان دومین کشور آلوده به بدافزار تلفن همراه شناخته شده است.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.