آرشیو سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۱
صفحه اول
۱

امنیت دریای خزر توسط کشورهای ساحلی تامین شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تامین امنیت دریای خزر توسط کشورهای ساحلی گفت: دریای خزر باید دریای صلح و برای مصارف اقتصادی باشد و ورود کشورهای دیگر به این منطقه، مساله ساز خواهد بود.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی دیروز در دیدار ذاکر حسن اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان درخصوص نحوه همکاری با جمهوری آذربایجان با بیان این که در حوزه اقتصادی و گردشگری همکاری خوبی میان دو کشور برقرار است، افزود: با پیشنهاد جنابعالی درخصوص تشکیل کمیسیون مشترک برای افزایش همکاری های نظامی و دفاعی موافق هستم. وی مهم ترین مساله منطقه را تروریسم دانست و تاکید کرد: ضرورت دارد همه کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی با هماهنگی و اتحاد در مقابل آنها (تروریست ها) بایستند، زیرا دشمنان اسلام با گسترش نیروهای ضداسلامی که با نام اسلام و تفکر اسلامی در پی ایجاد هراس از مسلمانان در دنیا هستند، به این گروهک های تروریستی کمک می کنند. لاریجانی اظهار کرد: ما در پارلمان از همکاری های همه جانبه با آذربایجان حمایت می کنیم و امیدواریم نزاع طولانی مدتی که بین شما و ارمنستان وجود دارد، خاتمه یابد و تمامیت ارضی کشورها حفظ شود.

ذاکر حسن اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران، عنوان کرد: در این سفر مذاکرات خوبی صورت گرفت و همان گونه که روابط سیاسی و اقتصادی خوبی میان دو کشور حاکم است، امیدواریم بتوانیم سطح روابط نظامی خود را در حوزه آموزشی و سایر حوزه ها هم توسعه دهیم.