آرشیو چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۰۲
شهرستان ها
۷

451 فضای آموزشی در استان قزوین نیازمند تخریب و بازسازی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: در هر یک از مناطق اقماری شهر قزوین نیازمند ساخت دو مدرسه 12 کلاسه هستیم تا بتواند پاسخگوی نیاز فضای آموزشی دانش آموزان باشد.

قزوین- خبرنگار کیهان: عسگرعلی جوانبخت در ادامه افزود: در سطح استان قزوین هزار و 872 فضای آموزشی داریم که از این تعداد 693 فضا دارای استحکام است، 828 فضا نیاز به مقاوم سازی دارند و 451 فضا نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

وی با بیان اینکه طرح استانداردسازی گرمایی را در مدارس استان قزوین آغاز کرده ایم، تصریح کرد: در 246 واحد آموزشی استانداردسازی گرمایشی انجام داده ایم.

وی بیان داشت: حدود 3 هزار و 810 کلاس درس در مدارس استان قزوین نیازمند استانداردسازی سیستم گرمایشی است که تا پایان سال آینده تمامی سیستم های گرمایشی مدارس در استان قزوین استانداردسازی خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس قزوین با بیان اینکه 30 درصد از فضای آموزشی در استان قزوین با کمک خیرین مدرسه ساز احداث شده است، یادآور شد: از 26 پروژه انجام شده در سال گذشته 16 پروژه توسط خیرین ساخته شده است.

وی گفت: سال گذشته تعهدات خیرین مدرسه ساز استان 12 میلیارد تومان بود که هشت میلیارد تومان آن تحقق یافت و برای امسال نیز 12 میلیارد تومان پیش بینی می شود.