آرشیو چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۴
فرهنگ و هنر
۲۲

تلنگر

دولت آقای احمدی نژاد با شعارهای فرهنگی توانست نظر مردم را به خود جلب کند، ولی به هیچ کدام از وعده های خود عمل نکرد. شعارهایی مانند مشکل جوانان ما موی آنها نیست از شعارهای همین دولت است ولی در عرصه عمل بجز حاشیه سازی از دولت چیزی ندیدیم. طرح لاله نیز از دیگر طرح های پرحاشیه این دوره بود. در این دوره هم مانند دوره های قبل فرهنگ ما از آموزه های دینی به دور ماند. مشکل تهاجم فرهنگی اگر قرار است در کشور ما حل شود باید در عرصه فرهنگ کاری انجام دهیم و الا متضرر خواهیم شد. دولت آینده برای اینکه در زمینه فرهنگ بواقع حق مطلب را ادا کند باید نقشه فرهنگ کشور را منطبق بر شیوه اسلام و آرمان های انقلاب چینش کند و برای مقابله با نفوذ دشمن برنامه ریزی کند.

بهروز افخمی / 28 اردیبهشت 1392 / تهران پرس

از دهه 70 به بعد در فرهنگ کشور شاهد یک سیر نزولی بودیم که توقع می رفت این دولت که با شعارهای انقلابی سر کار آمده است در زمینه اصلاح این رویه گامی بردارد.این توفع کاملا بیهوده بود چون این دولت هم مانند دولت های گذشته برای نزدیک کردن فرهنگ کشور به گفتمان انقلاب اسلامی تلاش نکرد و فرهنگ ما روز به روز از آموزه های اسلام دورتر ماند.دولت آینده باید برای حکمفرما شدن فرهنگ دینی بر فرهنگ کشور بیش از این ها تلاش کند جون عقب افتادگی که الان در آن قرار داریم نوعی عقب افتادگی فرهنگی است که برای جبران آن و رسیدن به آنچه مطلوب اسلام و انقلاب است باید تلاش مضاعف داشت.

قاسم احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی / 28 اردیبهشت 1392 / تهران پرس

خیانتی که دولت فعلی به حوزه فرهنگ وارد کرده است در نوع خود منحصر به فرد است.ایشان از زمان حضور در شهرداری شروع به قانون شکنی کردند و در همین رابطه رهبر معظم انقلاب در سال 86 در حضور هیات دولت فرمود: در دولت نهم موضوع فرهنگ و فرهنگ دینی مظلوم واقع شده است.مسئولان دولت آینده اگر خواستار احیای فرهنگ درجامعه باشند باید در همه زمینه ها دیدگاه دینی را نهادینه کنند.

صادق کوشکی، کارشناس مسائل فرهنگی/ 28 اردیبهشت 1392 / تهران پرس