آرشیو چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۳۷۸۶
هنر و ادبیات
۹
نگاه

بر اساس مقاله های تی. اس. الیوت

قواعدی که ادبیات کارآگاهی را معتبر می کند

پاول گریم ستد مترجم: بهار سرلک
منبع: The New Yorker

سال 1944 ادموند ویلسون، نویسنده و منتقد ادبی در مجله نیویورکر مقاله ای با عنوان «چرا مردم داستان های کارآگاهی می خوانند؟» منتشر شد. ویلسون که در آن زمان برای پوشش بمباران متفقین بر فراز آسمان آلمان عازم سفر بود، احساس می کرد در دوازده سالگی، دورانی که در آن داستان های استادان نخستین ژانر کارآگاهی از جمله ادگار آلن پو و آرتور کانن دویل را خوانده بود، این ژانر را آموخته است. اما هر کسی را که می شناخت ظاهرا به این داستان ها معتاد شده بودند. همسر ویلسون در این دوره، ماری مک کارتی، عادت داشت رمان های محبوب کارآگاهی را به رفیق مهاجر شان، ولادیمیر ناباکوف توصیه کند: او داستان کارآگاهی «طعمی برای عسل»

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.