آرشیو شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۰۴
صفحه آخر
۱۲

پیام افشا شده آل سعود برای آل خلیفه؛ اجازه استقلال عمل ندارید؛ فقط به دستوراتی که داده می شود عمل کنید!

ولیعهد عربستان با ارسال پیامی به وزیر خارجه بحرین به وی گوشزد کرده منامه باید در خصوص برقراری رابطه با ایران تابع سیاست های دیکته شده ریاض باشد.

بحرین را همه به عنوان کشوری که هیچ اختیاری از خود ندارد و باید همه تصمیمات مهم را با ریاض هماهنگ کند می شناسند. افشای یک پیام خصوصی از ولیعهد عربستان به وزیر خارجه بحرین مهر تاییدی بر این مسئله زده است. به گزارش فارس، یک «منبع امنیتی» عربستان اعلام کرده «محمد بن نایف» ولیعهد این کشور به «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین پیام شدیداللحنی فرستاده است. طبق گزارش پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط»، این منبع سعودی گفته این پیام را «عبدالله آل الشیخ» سفیر ریاض در منامه به دست وزیر خارجه بحرین رسانده است.

به گفته این منبع، «بن نایف» در نامه خود، وزیر خارجه بحرین را به خاطر اظهارات اخیرش توبیخ کرده است.

«خالد بن احمد» گفته بود رژیم بحرین از تلاش های امیر کویت درخصوص مذاکرات مشترک با ایران حمایت می کند. ولیعهد عربستان که کشورش در تمام عرصه ها از جمهوری اسلامی ایران شکست خورده به این مقام بحرینی یادآوری کرده نه او و نه پادشاه بحرین، مسئول اتخاذ تصمیم های حیاتی مانند این تصمیم نیستند!

وی حتی تاکید کرده اتخاذ چنین تصمیماتی در دست آنان نیست، بلکه باید بحرین در این خصوص از آنچه سیاست عربستان دیکته می کند، تبعیت کنند!

«بن نایف» همچنین وزیر خارجه بحرین را تهدید کرده اگر به تلاش برای آشتی با ایران ادامه دهد، او را از منصبش عزل خواهد کرد. ولیعهد عربستان در پایان تاکید کرده سیاست آمریکا در منطقه، از هیچ گونه همگرایی میان ایران و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در برهه کنونی حمایت نمی کند، و همه باید به سیاست های کنونی آمریکا متعهد و پایبند باشند! گفتنی است، کشورهای مرتجع عربی که هیچ مشروعیتی بین مردم خود ندارند، غالبا از سوی کشورهای غربی هدایت و مدیریت می شوند و از خود هیچ اختیاری ندارند.