آرشیو شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۰۴
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

*«بیژن زرنگار» اولین رییس فدراسیون شمشیربازی بعد از انقلاب به دلیل بیماری دار فانی را وداع گفت. این قهرمان و سرمربی پیشین تیم ملی مدتی به دلیل بیماری و انجام شیمی درمانی در بستر بیماری بود که سرانجام در 77 سالگی درگذشت. او حدود بیست سال مسئولیت مدیریت تیم های ملی و سرمربیگری شمشیربازی را بر عهده داشت. سرویس ورزشی کیهان این ضایعه را به خانواده مرحوم زرنگار و جامعه ورزش تسلیت می گوید.

*هفت دوومیدانی کار جمعه اول اردیبهشت تهران را به مقصد شانگهای ترک کردند.فرزانه فصیحی، مریم طوسی، رضا قاسمی، علی ثمری، کیوان قنبرزاده، محمدرضا وظیفه دوست و مصطفی ابراهیمی دوومیدانی کاران ایران در این رقابت ها هستند. مرحله اول جایزه بزرگ چهارم اردیبهشت در شهر جیاژینگ چین، مرحله دوم هفتم اردیبهشت ماه در شهر جین هائو چین و مرحله سوم نیز 10 اردیبهشت ماه در تایپه تایوان برگزار می شود.

*مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان می گوید که کیمیا علیزاده ممکن است به مسابقات جهانی برسد اما این اتفاق به تشخیص پزشکان بستگی دارد.

* اولین گردهمایی روسای هیات های استانی هندبال به ریاست علیرضا رحیمی در دوره جدید ریاستش، در محل فدراسیون هندبال برگزار شد.در این گردهمایی محمدرضا رجبی به عنوان دبیر این فدراسیون معرفی شد. محمدرضا رجبی پیش از این به عنوان دبیر کمیته آموزش فدراسیون هندبال منصوب شده بود.

* حاجی اف، سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان اعلام کرد که نمایندگان رسانه ها و شرکت کنندگان بازی های کشورهای اسلامی 2017 می توانند بدون ویزا به این کشور سفر کنند و به آن ها اجازه داده می شود وارد خاک آذربایجان شوند.طبق گفته حاجی اف، هزار نماینده رسانه خارجی برای پوشش بازی ها درخواست داده اند که اکثر درخواست ها تایید شده است و پروسه بررسی درخواست ها همچنان ادامه دارد. چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی از 22 اردیبهشت تا اول خرداد در باکو آذربایجان برگزار می شود.