آرشیو شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۰۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

وزیر بهداشت خبر داد: ابتلای نیمی از جمعیت کشور به اضافه وزن و 3 بیماری غیرواگیر

وزیر بهداشت با اشاره به ابتلای 50 درصد مردم به اضافه وزن، کبد چرب، دیابت و فشار خون، درمان اصلی این بیماری ها را پیاده روی و ورزش دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت، سیدحسن هاشمی همزمان با اولین روز از هفته سلامت و در حاشیه مراسم پیاده روی خانوادگی در تهران با اشاره به ضرورت توجه به حوزه سلامت روان، اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت موضوع شعار امسال روز جهانی بهداشت را سلامت روان اعلام کرده است که با ورزش و فعالیت فیزیکی می توان علاوه بر تامین سلامت جسم به سلامت روح و روان نیز کمک کرد.

هاشمی افزود: باید به پیشگیری اهمیت زیادی داد و مردم نباید فکر کنند که ابتلا به بیماری فقط برای دیگران اتفاق می افتد، در عین حال باید توجه داشت افرادی که به پیشگیری اهمیت می دهند کمتر و دیرتر به بیماری مبتلا می شوند.

وی با بیان اینکه طول عمر ایرانیان به طور میانگین 76 تا 77 سال است، گفت: متاسفانه ایرانیان 10 تا 12 سال پایانی عمر خود را همراه با دردهای استخوانی، کمر درد، زانو درد و به نوعی با معلولیت سپری می کنند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه برای داشتن طول عمر بیشتر و زندگی سالم تر نیاز به تحرک فیزیکی و ورزش است، افزود: نزدیک به 50 درصد مردم نیز اضافه وزن، کبد چرب، دیابت و فشار خون دارند که درمان اصلی همه آنها از پیاده روی و ورزش است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اندازه گیری قند و فشار خون خود، گفت: معمولا سالی یکبار قند خون خود را اندازه گیری می کنم.

هاشمی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید روزانه 20 دقیقه ورزش کنند، افزود: البته کودکان در این سنین جنب و جوش خوبی دارند که این به سلامت آنها نیز کمک می کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ورزش باید از سوی والدین دانش آموزان به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود و کودکان باید ورزش را به عنوان بخشی از سبک زندگی خود بیاموزند.