آرشیو شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۰۴
اخبار کشور
۳

تشییع پیکرهای مطهر 10 شهید مدافع حرم در قم و مشهد

پیکرهای مطهر 10 تن از شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) با حضور قشرهای مختلف مردم شهیدپرور قم و مشهد تشییع و به خاک سپرده شدند.

به گزارش ایرنا، پیکرهای مطهر هفت تن از مدافعان حرم که به دست تکفیری ها به شهادت رسیدند از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم به سمت حرم حضرت معصومه(س) بر روی دوش قشرهای مختلف مردم متدین این شهر تشییع شد.در این مراسم که فرماندهان نظامی، انتظامی و پرسنل نیروهای مسلح، فضلا، کسبه و قشرهای مختلف مردم استان قم، حضور داشتند، پیکرهای مطهر این شهیدان پس از طواف بر گرداگرد مضجع شریف حضرت معصومه(س) و اقامه نماز توسط حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی متولی آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) در قطعه شهدای مدافع حرم در بهشت معصومه قم در کنار همرزمانشان به خاک سپرده شدند.

همچنین پیکرهای پاک سه شهید مدافع حرم حضرت زینب (س) روز پنجشنبه در مشهد تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر شهیدان سید باقر موسوی، رضا اخلاقی و ظاهر عاشوری از مهدیه مشهد تا حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) تشییع و پس از طواف در مضجع منور رضوی در قطعه 15 گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مشهد به خاک سپرده شد.

شهیدان موسوی و عاشوری به ترتیب در سال های 93 و 94 توسط نیروهای تکفیری در سوریه به شهادت رسیدند و شهید اخلاقی نیز به عنوان دومین شهید خانواده و برادر شهید دفاع مقدس مهدی اخلاقی در ماه جاری در جبهه سوریه به شهادت رسید.