آرشیو شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۳۷۸۸
ورزش
۱۵

خبر کوتاه

درگذشت رییس پیشین فدراسیون شمشیربازی

«بیژن زرنگار» نخستین رییس فدراسیون شمشیربازی بعد از انقلاب به دلیلی بیماری دار فانی را وداع گفت. این قهرمان و سرمربی پیشین تیم ملی مدتی به دلیل بیماری و انجام شیمی درمانی در بستر بیماری بود که سرانجام در 77 سالگی درگذشت. او حدود 20 سال مسوولیت مدیریت تیم های ملی و سرمربیگری شمشیربازی را بر عهده داشت.

رده های پایه فوتبال رقبای آسیایی خود را شناختند

قرعه کشی مرحله مقدماتی فوتبال قهرمانی کمتر از 19 سال آسیا برگزار شد و جوانان ایران در این مرحله با تیم های فلسطین، اردن و سوریه در گروه E جای گرفتند. اعضای تیم ملی کمتر از 17 سال ایران که باید مهر در جام جهانی این رده سنی حاضر شوند، تیم ملی جوانان را تشکیل خواهند داد. هدایت تیم کمتر از 17 سال را عباس چمنیان بر عهده دارد. تیم ملی کمتر از 20 سال ایران، سال گذشته در رقابت های کمتر از 19 سال آسیا که در بحرین برگزار شد، به همراه امیر حسین پیروانی، تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت و توانست مجوز حضور در جام جهانی کمتر از 20 سال را به دست آورد. قرعه کشی مرحله مقدماتی فوتبال قهرمانی کمتر از 16 سال آسیا نیز برگزار و ایران در گروه C با تیم های قرقیزستان، افغانستان، لبنان و بوتان هم گروه شد. سال گذشته تیم کمتر از 16 سال ایران مقام دوم مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا را کسب کرد و مجوز حضور در جام جهانی کمتر از 17 سال هند را به دست آوردند. قهرمانی فوتبال نوجوانان آسیا سال 2018 برگزار خواهد شد.

ویزای رایگان مسابقات باکو

حاجی اف، سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان اعلام کرد که نمایندگان رسانه ها و شرکت کنندگان بازی های کشورهای اسلامی 2017 می توانند بدون ویزا به این کشور سفر کنند و به آنها اجازه داده می شود وارد خاک آذربایجان شوند. هزار نماینده رسانه خارجی برای پوشش بازی ها درخواست داده اند که اکثر درخواست ها تایید شده است. چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی از 22 اردیبهشت تا اول خرداد در باکوی آذربایجان برگزار می شود.