آرشیو پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۳
فرهنگ و هنر
۱۶

تجسمی

ریشه های من با لهجه اصفهانی در راه ابریشم

ایزابل اشراقی هنرمند ایرانی فرانسوی قرار است، عکس های خود را از زادگاهش با عنوان ریشه های من در گالری راه ابریشم به نمایش در بیاورد.

ایزابل اشراقی، متولد سال 1343 در اصفهان از مادری فرانسوی و پدری ایرانی است. او سال 1375 به زادگاهش که در سه سالگی ترک کرده بود، بازمی گردد و از زمان نخستین بازگشت، از زندگی روزانه زنان اصفهان عکاسی کرده است. به گزارش هنرآنلاین، ایزابل اشراقی در طول بیش از 20 سال، گزارش های پرشماری را برای مطبوعات فرانسوی و بین المللی تهیه کرده و در نمایشگاه های بسیاری از جمله فرانسه، آلمان، هلند، ایتالیا، مراکش و بنگلادش شرکت داشته است. او برنده جایزه کداک نقد عکاسی در سال 1377 و چند جایزه معتبر دیگر بوده و از سال 1380 تاکنون، کارهای عکاسی او در آژانس Vu در پاریس منتشر می شود.

روایت یک کانادایی از ایران دهه 50

نمایشگاه عکسی با موضوع ایران در ابتدای دهه 50 با آثاری از کن راسک، عکاس کانادایی افتتاح می شود.

به گزارش ایسنا، کن راسک، عکاسی کانادایی است که پیش از انقلاب چند سالی همراه خانواده اش در ایران زندگی کرد و در این سال ها، تصاویری از شهرهای مختلف ایران در قاب دوربینش جای گرفت؛ تصاویری که بیش از هزار اسلاید از چشم اندازهای فرهنگی تاریخی ایران دهه 50 است که پس از 40 سال ظاهر شده اند. مجموعه ای از این عکس ها شامل تصاویری است که راسک از چشم اندازهای تاریخی فرهنگی شهرهای مختلف ایران برداشته و قرار است در گالری فرشته به نمایش درآید.

این نمایشگاه اول اردیبهشت ماه ساعت 17 در گالری شهرکتاب فرشته به آدرس خیابان شریعتی، نرسیده به پل صدر، پلاک 1671 افتتاح می شود.