آرشیو شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۴
ایران
۱۵

صدور سریع روادید در فرودگاه بین المللی کرمان

با راه اندازی دفتر صدور روادید (ویزا) در فرودگاه بین المللی کرمان، این استان نیز به جرگه استان های صادرکننده روادید آنی پیوست.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر امور خارجه در آیین افتتاح این دفتر گفت: با گشایش این دفتر صدور روادید برای 180 کشور جهان در کرمان تسهیل و در حدود دو دقیقه انجام می شود. حسن قشقاوی افزود: اتباع این کشورها بدون نیاز به مراجعه به بخش های کنسولی و سفارتخانه ها می توانند ویزای مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی با بیان این که دفتر روادید در فرودگاه بین المللی کرمان اطلاعات آنلاین دارد، تصریح کرد: امیدواریم پروازهای کشورهای حوزه خلیج فارس نیز محقق شود.

قشقاوی با تاکید بر این که فلسفه روابط خارجی ما بین المللی کردن استان کرمان است و شورای روابط خارجی در این زمینه نقش مهمی خواهد داشت، یادآور شد: در توافق با ایرلاین ها و تورگردان ها قرار است استان کرمان به کانون منطقه ای برای توریست های آسیای شرقی تبدیل شود تا پرواز این توریست ها از استان کرمان صورت بگیرد و از اینجا به سایر نقاط سفر کنند.

وی به پیش بینی 150 هزار توریست در این زمینه برای کرمان اشاره کرد و با بیان این که ترجیح غربی ها سفر به مناطقی از جمله استان کرمان است، گفت: توریست ها ترجیح می دهند روزی در قلعه گنج، میمند، شهداد و بم باشند و زیرساخت پنج فرودگاه در کرمان، بم، سیرجان، جیرفت و رفسنجان زیرساخت کاملی برای جلب گردشگران خارجی است. معاون وزیر امور خارجه همچنین با تاکید بر این که مجموعه کارهایی را که در خارج از مرزها برای استان کرمان قابل اجراست باید تدوین و اجرایی کرد، به ظرفیت های گردشگری و اقتصادی و معدنی کرمان اشاره کرد.