آرشیو شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۴
جامعه
۱۷

37 درصد تصادفات شهری به نام موتورسوارها

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور اعلام کرد: موتورسیکلت ها در 37 درصد تصادفات شهری نقش بازی می کنند.

به گزارش جام جم، سرهنگ نادر رحمانی گفت: در سال گذشته، در 8871 فقره تصادفات درون شهری، وانت ها نقش داشته اند که نزدیک به 5 درصد کل تصادفات داخل شهر را شامل می شود و موتورسیکلت ها، با حضور در نزدیک به 58 هزار فقره تصادف، 37 درصد تصادفات درون شهری را رقم زده اند. وی افزود: کامیون ها با حضور در 30 هزار فقره تصادف، 2 درصد و مسافربری های عمومی با حضور در 1600 فقره یک درصد، بقیه تصادفات درون شهری را شامل می شوند.

از سوی دیگر، اواخر سال گذشته، سرهنگ داوود قاسمیان، رئیس پلیس ترافیک شهری راهور خبر داد که موتورسواران بعد از عابران پیاده جزو آسیب پذیرترین ترددکنندگان هستند.بر اساس آمارهای پلیس، به طور کلی حدود ده میلیون دستگاه موتورسیکلت در چرخه ترافیک وجود دارد که بیشترین علت مرگ و میرشان، استفاده نکردن از کلاه ایمنی، رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی و تخطی از سرعت مجاز بوده است.

گزارش های پلیس همچنین نشان می دهد که بیشترین مرگ و میر موتورسوارها به تفکیک استان ها عبارت است از: استان فارس در مقام اول، استان قم در مقام دوم، تهران بزرگ و سیستان و بلوچستان در مقام سوم و شرق استان تهران در مقام چهارم.