آرشیو یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۷
سیاسی
۲

علی لاریجانی در نشست خبری با همتای پاکستانی تاکید کرد

تعیین ساز و کار برای افزایش سطح تجارت میان ایران و پاکستان به 5 میلیارد دلار

رئیس مجلس در نشست خبری با همتای پاکستانی خود بر لزوم افزایش سطح تجارت میان دو کشور تاکید کرد. به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی در نشست خبری مشترک با سردار ایاز صادق گفت: برای اینکه سطح روابط تجاری بین دو کشور به 5 میلیارد دلار افزایش یابد، نیاز به تعیین ساز و کارهای فعال وجود دارد که در این زمینه برخی گام ها برداشته شده و مقرر شد مسیر برای تجارت بین دو کشور هموارتر شود. لاریجانی همچنین با اشاره به وضعیت حساس تروریستی منطقه افزود: ایران و پاکستان به عنوان دو کشور مهم و تاثیرگذار می توانند برای حفظ آرامش در منطقه اقدام کنند لذا در جلسه امروز بر ایجاد ساز و کارهای حفظ آرامش و ثبات در منطقه صحبت شد. سردار ایاز صادق، رئیس مجلس ملی پاکستان در ادامه این نشست گفت: در این جلسه گلایه مندی های دو طرف مطرح شد که البته طرح این مسائل برای تضعیف روابط نبود بلکه برای تقویت آن صورت گرفت چرا که ما مثل یک خانواده بوده و در راستای منفعت خانواده حرکت می کنیم و اجازه نمی دهیم مسائل کوچک تبدیل به مسائل بزرگ شود.

رشد اقتصادی رو به جلو بود

لاریجانی همچنین عصر دیروز در همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا گفت: در سال 95 از نظر رشد اقتصادی و منابع پشتیبان تلاش های خوبی انجام شد اما به کفایت نرسید ولی رو به جلو است و امیدوارم در سال 96 شرایط بهتر شود.

لاریجانی به موارد مهمی که باید مورد توجه نیروی انتظامی قرار گیرد، پرداخت و قاچاق را یکی از این موارد دانست و ادامه داد: امسال توجه جدی تری باید به تذکرات مقام معظم رهبری داشت که این کار انجام شد ولی این موضوع هنوز در درجه یک است و براساس آمار موضوع قاچاق کاهش یافته است. رئیس مجلس با اشاره به اینکه 15 میلیارد دلار در کشور قاچاق صورت می گیرد، افزود: این موضوع رقم قابل توجهی است و برای مبارزه با آن فقط نباید به نیروی انتظامی فشار آورد بلکه باید گمرک و دیگر دستگاه ها نیز همکاری کنند.