آرشیو یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۷۷
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

دولت یازدهم هر سال هفت برابر دولت های پیشین شغل ایجاد کرده است

مرکز آمار ایران در واکنش به خبر شتابزده، غیر دقیق، یک رسانه، در خصوص آمار شاغلین اعلام کرد که دولت یازدهم به طور متوسط هر سال هفت برابر دولت های پیشین شغل ایجاد کرده است. در جوابیه مرکز آمار ایران آمده است: متوسط سالانه خالص افزایش تعداد شاغلان در بازه زمانی سال های 95-1392 برابر با 490 هزار نفر و در بازه زمانی سال های 91-1384 برابر با 76هزار نفر بوده است.

پرداخت 132 هزار و 500 میلیارد ریال بدهی بانک ها در دولت یازدهم

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که دولت تدبیر و امید 132هزار و 500 میلیارد ریال از بدهی دولت به بانک ها را پرداخت کرده است. به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت افزود: علاوه بر این، دولت 290 هزار میلیارد ریال به بانک ها تزریق کرد تا خدمات مطلوب تری به مردم ارائه دهند.

روند کاهشی قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار

قیمت هر کیلوگرم گوشت 67 هزار و 500 ریال و تخم مرغ 50 هزار ریال برای مصرف کنندگان اعلام شد. به گزارش ایرنا، «مهدی یوسف خانی» رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری ها را 44 هزار ریال، درب محل کشتارگاه (نقدی) 60 هزار ریال و تحویل درب واحدهای صنفی عمده 61 هزار و 500 ریال اعلام کرد.

غول های صنعت آبمیوه، واردکنندگان اصلی پوره و خمیر میوه هستند

در حالی که انتشار فیلمی درباره واردات مربا به ایران به دستمایه منتقدان دولت تبدیل شده، نگاهی به جدول واردات نشان می دهد که غول های صنعت آبمیوه واردکنندگان اصلی پوره به عنوان یکی از زیربخش های این نوع محصولات هستند.