آرشیو یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۵
سیاسی
۲

شمخانی: ایران در پی تنش در منطقه نیست

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با تاکید بر این که زمینه و ضرورتی برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد، اظهار کرد: در زمینه مسائل خاورمیانه نه ما قصدی برای مذاکره با آمریکا داریم، نه تمایل و ضرورتی می بینیم، اما در پی تنش نیز نیستیم چون آن را به زیان ثبات در منطقه می دانیم.

به گزاراش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی در مصاحبه با روزنامه لوموند با اشاره به حمله چندی پیش آمریکا به پایگاهی در سوریه گفت: امروز متحدان منطقه ای ایالات متحده بدشان نمی آید اگر این کشور همچنان در باتلاق فرو رود. حال باید دید که آیا آنها خطاهای گذشته شان را تکرار می کنند یا خیر. علاوه براین، آمریکا و متحدانش شش سال است که در سوریه فعال هستند؛ این حرکت ها هیچ نکته تازه ای ندارد. چنین حملاتی و به طور کلی درگیری مستقیم واشنگتن، شرایط را تغییر نخواهد داد.

شمخانی درباره تاثیر روابط مسکو و واشنگتن بر روابط ایران و روسیه گفت: روابط ما با روسیه مستقل از وجود یا عدم وجود ارتباطات میان آنها و ایالات متحده است. همکاری های ما با این کشور تا زمان حضور و فعالیت جنبش های تروریستی که از برخی کشورهای منطقه الهام گرفته اند بیشتر هم خواهد شد.

وی با بیان این که رئیس جمهور کنونی آمریکا همه امور را با منطق اقتصادی می فهمد و درک صحیحی از روابط بین الملل ندارد، افزود: در این مدت، کارهای او و حرف هایش نیز مدام متناقض بوده است.