آرشیو یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۵
ایران
۱۵

نامزدهای ریاست جمهوری برای بورس برنامه بدهند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری باید برنامه ویژه ای را برای بورس به عنوان یکی از بازارهای مولد و محرک در اقتصاد کشور داشته باشند.

علیرضا ماهیار در گفت وگو با تسنیم در خصوص حذف دامنه نوسان و پویا شدن حجم مبنا گفت: از تصویب و اجرای قانون بازار بهادار در سال 84 تاکنون حدود 12 سال می گذرد و در این مدت بازار سهام با تغییرات اساسی مواجه و بالغ تر شده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: از این رو باید محدودیت های معاملاتی موجود در بازار رفته رفته برداشته شود که بر این اساس به نظر می رسد توصیه رئیس سازمان بورس در خصوص حذف دامنه نوسان و پویا شدن حجم مبنا در بهترین زمان ممکن مطرح و در سال جاری می تواند عملیاتی شود و زمان حذف محدودیت های معاملاتی در بورس فرا رسیده است.

به گفته وی؛ فرهنگ سازی، توسعه تحلیل در بازار، تعمیق بورس بر مبنای تحلیل و توجه به مسائل بنیادی، اطلاع رسانی بهتر و سریع تر و افزایش شفافیت در بازار می تواند به کاهش شایعات در بورس کمک کند و به نقطه ای در بازار سهام برسیم که محدودیت ها برداشته شود.

مدیرعامل رایان بورس ادامه داد: در این راستا، وظیفه و رسالت رسانه ها در مدیریت رفتارهای هیجانی و کاهش شایعات بسیار مهم و موثر است.

ماهیار در خصوص تاثیر انتخابات ریاست جمهوری بر معاملات بورس تصریح کرد: بازار سرمایه نشان داده که بازار مستقلی است و شرکتها این روزها در حال ارائه صورت های مالی خود هستند و معامله گران بر مبنای صورت های مالی و گزارشات و اطلاعات منتشر شده در بورس سرمایه گذاری می کنند، بنابراین انتخابات تاثیر زیاد و طولانی مدتی بر بورس و معاکلات آن نخواهد داشت.

ماهیار افزود: بازار سرمایه یکی از ارکان مهم و اصلی اقتصاد کشور است و کاندیداهای ریاست جمهوری باید برنامه ویژه ای را برای این بازار تاثیرگذار به عنوان یکی از بازارهای مولد و محرک در اقتصاد کشور داشته باشند.