آرشیو یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۵
اقتصاد
۴

ادامه واردات گوشت از آسیای میانه برای کنترل قیمت

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از کافی بودن ذخایر استراتژیک کشور از مرغ و گوشت قرمز منجمد خبر داد و گفت: واردات گوشت قرمز به صورت منجمد و گرم از کشورهای آسیای میانه همچنان ادامه دارد تا بتوانیم نوسانات بازار را کنترل و نیاز ایام پرمصرف پیش رو را تامین کنیم.

علیرضا ولی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برای تنظیم بازار ایام نوروز و حتی روزهای قبل از آن تمهیداتی اندیشیده شد تا بازار گوشت مرغ و گوشت قرمز در شرایط و وضعیت متعادلی کنترل شود در این راستا بیش از 53 هزار تن گوشت مرغ منجمد از محل تولید داخلی و بیش از 5000 تن گوشت قرمز منجمد تامین و ذخیره سازی شد تا بتوانیم در ایام تعطیلات نوروز و حتی روزهای قبل از آن با توزیع این محصول جلوی نوسانات غیرمنطقی بازار را بگیریم.

وی با اشاره به ادامه داشتن واردات گوشت قرمز از کشورهای پاکستان، قرقیزستان، ارمنستان و... افزود: مانند سال گذشته در صورت نیاز اقدام به واردات گوشت قرمز برای تامین و کنترل نوسان قیمتی در بازار داخلی خواهیم کرد، چرا که قبل از عید نیز 25 هزار لاشه گوسفندی و 22 هزار لاشه گوساله به صورت کشتارشده یا زنده با وزن خالص حدود 2000 تن وارد کشور شد که البته دام های زنده در نقاط مرزی قرنطینه، کشتار شده و گوشت استحصالی آنها در نقاط مختلف کشور عرضه می شد. هم اکنون نیز واردات گوشت قرمز به صورت گرم و دام زنده از کشورهای حوزه CIS ادامه دارد تا بتوانیم تقاضای بازار را در ایام پرمصرف کنترل کنیم و هم اکنون نیز روزانه حدود 2000 لاشه به کشور وارد می شود.مدیرعامل شرکت پشتیانی امور دام با بیان این که قیمت گوشت قرمز عرضه شده گوسفندی و گاوی به صورت گرم در بازار حدود 31 هزار و 500 تومان بود، اظهار کرد: گوشت قرمز منجمد نیز در ایام نوروز کیلویی 21 هزار و 500 و گوشت مرغ منجمد نیز کیلویی 5300 تومان عرضه شد. هم اکنون نیز هیچ مشکلی در بازار وجود ندارد و خود را برای ایام خاص و پرمصرف آماده کردیم.