آرشیو چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۸۹۲۰
بین الملل
۹

ظریف: نیازمند درک و احترام به اصول و تحمل دیگران هستیم

وزیر خارجه کشورمان گفت: به رغم وجود اختلافات اجتناب ناپذیر، نیازمند درک و احترام به اصول و ارزشهایی همچون کثرت گرایی، تحمل دیگران، اصلاحات، عدالت، حقوق بشر، دموکراسی و حکومت داری خوب هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای حضور در اولین نشست«مجمع تمدن های کهن» با حضور ایران و نمایندگان 9 تمدن باستانی دیگر در آتن به یونان رفته است طی سخنانی در این نشست گفت: به رغم وجود اختلافات اجتناب ناپذیر، نیازمند درک و احترام به اصول و ارزش هایی همچون کثرت گرایی، تحمل دیگران، اصلاحات، عدالت، حقوق بشر، دموکراسی و حکومت داری خوب هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در قسمتی از سخنان خود اظهار داشت: بدیهی است که جامعه بشری امروزه با چالش های مشترک و خطیری روبه روست که طیف وسیعی از موضوعات همچون اهداف به سختی دست یافتنی توسعه پایدار، حفاظت از محیط زیست و فقرزدایی برای بخش بزرگی از جامعه بین المللی تا مبارزه با دو پدیده جدید را شامل افراط گرایی و تروریسم به عنوان بیماری های عالم گیر، دربر می گیرد.

ماهیت جهانی شده و به هم پیوسته جریان امور در سراسر گیتی، ما را ناگزیر می سازد که برای مشکلات مشترک به راه حل های مشترک روی آوریم. به علاوه، از آنجا که شاهد احیای گرایش به رویکردهای آزمایش شده - و شکست خورده - یکجانبه هستیم، تاکید می نمایم که باید به دنبال یافتن راه حل های چندجانبه باشیم.