آرشیو پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۸۰
اجتماعی
۴
خبر

گزارش میدانی «ایران» از تجمع راننده های بی سیم تهران

اعتراض تاکسیرانان به عملکرد شهرداری

یاسمن صادق شیرازی

راننده های تاکسی بی سیم تهران دیروز پشت درهای بسته تعاونی تاکسیرانی تجمع کردند. آنها به نشانه اعتراض ماشین هایشان را در خیابان «ملک» پارک کردند و پشت درهای تعاونی ساعت ها ایستادند. مهم ترین خواسته آنان وصل شدن خط 133 است که به واسطه آن مسافرکشی می کنند. گویا این خط به خاطر بدهی های تعاونی تاکسیرانی سه روزی می شود که قطع شده، هرچند کارمندان اداره تعاونی برای اینکه با راننده های عصبانی مواجه نشوند در روز کاری چند قفل به در های اداره زده بودند.

جمع آوری خدمات آنلاین مسافرکشی یکی دیگر از مطالباتی است که راننده ها را به خیابان کشانده. آن ها در گفت و گو با «ایران» می گویند، چرا خط 133 که جزو اموال تاکسیران هاست باید به خاطر مشکلات هیات مدیره بار ها در سال قطع شود. بخشی از اعتراض تاکسیرانان هم معطوف به اقدامات شهرداری است.

یکی از آنها می گوید: مسئولان شهرداری تهران به حداقل درخواست های ما توجه نکردند، آنهایی که شعار می دهند؛ یارانه ها را چند برابر می کنیم و چند میلیون شغل برای مردم ایران به وجود می آوریم، چرا به مشکلات صنفی تاکسیرانان توجه نمی کنند.راننده ها می گویند قطع شدن خط 133 به خاطر بدهی های هیات مدیره به کارکنان تعاونی است.گویا کارمندان از هیات مدیره شکایت کردند و قاضی دستور به قطع خط صادر کرده است.