آرشیو پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۸
ایران
۱۵

از سرگیری صادرات کالا از مرز پرویزخان

صادرات کالا از مرز رسمی پرویزخان در استان کرمانشاه که به علت اعتراض رانندگان بونکرهای عراقی در پی ممنوعیت ورود سیمان فله ای به عراق متوقف شده بود با پیگیری های صورت گرفته صبح دیروز از سر گرفته شد.

فرامرز اکبری، فرماندار قصرشیرین به ایرنا گفت: صادرات دوباره از این مرز باعث شد تا پس از پنج روز وقفه، کالاهایی که در مرز متوقف شده بود، روز گذشته با حضور طرف عراقی تخلیه، بارگیری و صادر شود.

وی افزود: رانندگان بونکرهای عراقی با توجه به تصمیم دولت عراق مبنی بر واردنشدن سیمان فله ای از طریق مرزهای کشورمان به اقلیم کردستان عراق، از اول تا پنجم اردیبهشت، مسیر حمل کالاهای صادراتی از کشورمان به این اقلیم را بسته بودند.

فرماندار قصرشیرین تصریح کرد: در رایزنی با سرپرست اداره گرمیان کردستان عراق و پیگیری از طریق کنسولگری سلیمانیه و همچنین دیگر مقامات، مشکل حل شده و تصمیم مسئولان اقلیم کردستان، پذیرش سیمان فله ای طبق روال سابق به عراق ولی با کاهش بوده است.

اکبری با بیان این که روزانه 60 دستگاه بونکر سیمان فله ای به عراق صادر می شود، گفت: تا پیش از ممنوعیت ورود سیمان فله ای به عراق، روزانه 150 دستگاه بونکر سیمان فله ای از کشورمان و از طریق مرز پرویزخان به اقلیم کردستان عراق صادر می شد.