آرشیو یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۰
صفحه آخر
۱۲

افسر سازمان جاسوسی اسرائیل: برخی توانمندی های حزب الله لبنان بی نظیر است

یکی از افسران ارشد سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی گفته حزب الله لبنان به جایی رسیده است که به زودی می توان به آن واژه «ارتش» اطلاق کرد و با توانمندی های خود در اطلاعات، گلوله باران و اجرای عملیات تاکنون بی همتا بوده است.

سرهنگ شاخه اطلاعات و مسئول «میز ایران» در سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی که با «میزهای عراق و سوریه» ادغام شده است در مصاحبه با روزنامه معاریو گفت، چیزی که ما را نگران می کند، توانمندی های حزب الله است. هیچ کس امروز نمی تواند حزب الله را «ببر کاغذی» قلمداد کند. آنها در سوریه بسیار پرتلاش هستند و با کمک ایران و ارتش سوریه، توانمندی ها و تجارب خود را افزایش می دهند و در آینده ممکن است از این تجربه در مقابله با ما بهره گیرند. اکنون نیروهای حزب الله به جایی رسیده اند که به زودی می توان آنها را ارتش اطلاق کرد توانمندی های حزب الله در اطلاعات، گلوله باران و اجرای عملیات تاکنون بی سابقه و بی نظیر بوده است.

به گزارش صدا و سیما، به نقل از پایگاه اینترنتی العهد این افسر صهیونیستی در ادامه تصریح کرد: «برای پی بردن به سطح تاکتیکی در جنگ حلب، باید دو یا چهار سال منتظر بمانیم، تا بتوانیم بگوییم اینها توانمندی های حزب الله است که پس از این جنگ با خود به لبنان خواهند برد.»

این افسر صهیونیست در ادامه به بشاراسد، دیگر محور مقاومت و پیروزی بزرگ وی در حلب پرداخت و گفت: «آنچه در حلب روی داد، از حیث تاکتیکی مهم بود. بشار اسد در کنار ایران و حزب الله جنگید و سلسله طرح های زیرکانه ای را به مرحله اجرا گذاشت. این افسر صهیونیستی همچنین گفت: «در گذشته پی بردن به اندیشه بشار اسد و محل حضور نیروهای مهم وی کافی بود، اما اکنون به دلیل همراهی ایران و حزب الله با وی، تصویر اطلاعاتی از سوریه بسیار پیچیده شده است و چه بسا این پیچیدگی هزاران برابر شده است.»

گفتنی است چندی پیش نیز» عاموس هارئیل»، تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی گفته بود «جنگ در سوریه باعث شده حزب الله به یک ارتش قوی و مجهز تبدیل شود و همین مسئله بازگشت حزب الله به لبنان و مقابله با آن را برای اسرائیل بسیار سخت کرده است.»