آرشیو یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

سیل به 5 روستای خدابنده خسارت وارد کرد

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به سیل جمعه شب گذشته در خدابنده گفت: این سیل تلفات جانی در برنداشت اما خساراتی برجای گذاشت.

صفی الله کرامتی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به بارشهای اخیر در شهرستانهای خدابنده و ماهنشان اظهار داشت: بارشهای فراوان سبب سیل در خدابنده شد اما تلفات جانی دربرنداشت.

وی با اشاره به گستردگی سیل در شهرستان خدابنده تصریح کرد: بارش باران به حدی بود که سبب جاری شدن سیل در 6 روستا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان افزود: بارش تگرک در ماهنشان هم کارهای روزمره مردم را مختل کرد.

وی با اشاره به رعایت مسائل ایمنی تاکید کرد: توصیه می شود از اتراق در کنار رودخانه ها و مسیر سیلابها اکیدا خودداری و مسائل ایمنی رعایت شود.

مدیرعامل هلال احمر استان زنجان هم با اشاره به حادثه سیل جمعه شب گذشته در شهرستانهای خدابنده و ماهنشان گفت: 13 تیم عملیاتی به محل مناطق سیل زده استان زنجان اعزام شدند.

شهرام میرزایی اظهار داشت: روستاهای زاغه لو، گل تپه، حسین آباد، گوجه ییلاق و ساوین بیشترین آسیب را به خود دیدند.

وی افزود: نیروهای هلال احمر و تیم های عملیاتی اقدام به رفع آبگرفتگی های منازل روستاییان و کمک به جابه جایی اثاثیه منازل روستاییان سیل زده کردند.

مدیرکل هلال احمر استان زنجان از اعزام سه آمبولانس، سه دستگاه خودرو کمک دار و یک خودرو نجات به محل حادثه خبر داد و گفت: تجهیز چادر و رساندن موادغذایی برای آسیب دیدگان سیل از دیگر اقدامات مهم هلال احمر بود.

وی بیان کرد: خسارتهای سیل گسترده نیست ولی برخی خانه ها به دلیل آسیب های سیل قابل سکونت نیستند که تیم های هلال احمر در حال ارزیابی هستند تا به خانواده هایی که منازل آنها آسیب دیده است چادر اختصاص داده شود.

گرد و خاک مدارس شهرستان های خرمشهر و آبادان را تعطیل کرد

میزان گرد و غبار در شهرستان های آبادان و خرمشهر دیروز به 6 برابر حد مجاز رسید و با توجه به این غلظت فرمانداری این دو شهرستان مدارس ابتدایی نوبت بعد از ظهر و مهدهای کودک را تعطیل اعلام کرد.

دیروز میزان گرد و غبار شهرستان آبادان یک هزار و 242 میکروگرم بر متر مکعب و همچنین خرمشهر نیز یک هزار و 118 میکروگرم بر متر مکعب است یعنی 6 برابر حد مجاز اعلام شد.