آرشیو یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۰
اقتصاد
۴

عضو کمیسیون عمران مجلس:دولت توفیقی در رفع رکود نداشت

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این که بیشترین عامل موثر در مسکن، اصلاح نظامات بانکی کشور است گفت: دولت توفیق چندانی در رفع رکود نداشته که بیشترین بروز و ظهور آن در بخش مسکن نمایان شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صدیف بدری در یک برنامه رادیویی با ابراز تاسف از تاثیرپذیری منفی مسکن از رکود اقتصادی اظهار کرد: در حوزه داد و ستد زمین و ساخت و ساز تحرک قابل توجهی را شاهد نیستیم و طبیعتا امسال به بهانه های مختلف از جمله انتخابات این رکود پا برجاست.

وی عامل اصلی ناظر بر این مشکل را رکود اقتصادی دانست و افزود: دولت توفیق چندانی در حوزه رفع رکود نداشته که بیشترین بروز و ظهور آن در بخش مسکن نمایان شده و با توجه به ثبات سرمایه گذاری در حوزه مسکن و زمین، در سال های گذشته بیشترین سرمایه به این سمت سوق یافته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که گردش مالی مناسبی در این حوزه ایجاد نشده است، ادامه داد: «امیدواریم مردم با حضور پر شور خود دولت دوازدهم را انتخاب نمایند و این دولت برنامه های عملیاتی و کارشناسی در حوزه خروج از رکود اقتصادی، خاصه در بخش مسکن داشته باشد.»

بدری تاکید کرد: بیشترین عامل موثر در مسکن، نظامات بانکی کشور است؛ ولی با وضعیت موجود، حوزه های اقتصاد خاصه مسکن کمک حال مردم و کشور نیست که باید تجدید نظر اساسی در این حوزه شکل گیرد و در این رابطه می توان از تجارت دیگر کشورها بهره برد.

وی با بیان این که وقتی تسهیلات بانکی به راحتی پرداخت نمی شود یا با سودهای بالا ارائه می گردد، توجیه اقتصادی ندارد گفت: مردم خاصه افراد متوسط به پایین جامعه قدرت [خرید مسکن را نخواهند داشت] ولی متاسفانه طی سه سال گذشته از منظر حمایت اقشار کمتر برخوردار، شاهد اقدامی نبوده ایم.