آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۳۷۹۵
جامعه
۱۳

خبر کوتاه

حداقل حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی یک میلیون و100 هزار تومان شد

ایلنا| به دنبال اجرای سیاست های حمایتی دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حداقل بگیران، برای دومین سال متوالی میزان دریافتی حداقل بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشور افزایش یافت.

براساس تصمیم هیات دولت و با هدف تقویت قدرت خرید و بهتر شدن وضعیت معیشت حداقل بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری، 14/5 درصد به میزان حداقل مستمری و 12 درصد به علاوه 6 هزار و 766 ریال نیز به سایر سطوح اضافه شده است. براساس این گزارش آن دسته از مستمری بگیران که با وجود افزایش 14/5 درصدی، رقم دریافتی آنها کمتر از 1 میلیون و 100 هزار تومان باشد، سازمان تامین اجتماعی مکلف است تا حداقل مستمری را به مرز یک و میلیون صدهزار تومان برساند.

وزیر کار: مسوول صدور بخشنامه تفکیک جنسیتی، منادی حقوق زنان شده

ایرنا| وزیر تعاون گفت: مسوول دستگاهی که بخشنامه تفکیک جنسیتی صادر می کرد، امروز منادی حقوق زنان شده است، در آستانه انتخابات اینها منادی حقوق زن می شوند و در دوربین و چشم مردم نگاه می کنند و دروغ می گویند. «علی ربیعی» گفت: هنوز در موضوع کارگر فارغ از جنسیت، نیاز به اندیشه و فهم بیشتر در بحث کار، تولید ملی و ارزش های اجتماعی و اقتصادی، داریم. زندگی در هر عرصه ای با دستان توانمند کارگران است که شکل می گیرد. طی 5/3 سال گذشته مسوولان حوزه کار تلاش کرده اند که دو مقوله زنان و کار را به طور توام باهم مورد مداقه قرار دهند. وی به زنان کارگر در این نشست توصیه کرد: در تشکل ها و نهادهای مربوط به زنان کارگر مشارکت داشته باشند. تشکل اتحادیه زنان کارگر، می تواند مبنایی برای جهت دادن به نیازها و خواسته های زنان کارگر و نوعی جهت دادن به جنبش اجتماعی که زنان کارگر آن را دنبال می کنند باشد.

زندگی 11 میلیون ایرانی زیر خط فقر

اعتماد| سید پرویز فتاح: رییس کمیته امداد با حضور در برنامه تلویزیونی تهران 20 در خصوص آمار افراد زیر خط فقر در جامعه گفت: «درصورتی که حداقل حقوق وزارت کار را 920 هزار تومان در نظر بگیریم، 11 میلیون نفر در کشور زیر خط فقر زندگی می کنند و باید تلاش کنیم آمار فقر موجود در کشور را که یک واقعیت اجتماعی است با یک برنامه ریزی جامع و دقیق کاهش دهیم.