آرشیو سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۲
صفحه آخر
۱۲

همه زنان روسری بپوشند/پیشنهاد رئیس جمهور اتریش برای مقابله با اسلام هراسی

رئیس جمهور اتریش در اظهارنظری جالب تلویحا درخواست کرده برای مقابله با اسلام هراسی در غرب همه زنان در همبستگی با زنان مسلمان روسری سر کنند.

با دادن پیوند بین سلفی گری، تروریسم امنیت و اسلام در کشورهای اروپایی طی سال های اخیر که به شدت از سوی رهبران غرب و جریانات راست افراطی دنبال شده است «اسلام هراسی» نیز ابعاد شدیدتری در این کشورها به خود گرفته است.

اما در این میان رئیس جمهور اتریش پیشنهاد جالبی برای مقابله با «اسلام هراسی» و «حملات به زنان مسلمان» داده است. رئیس جمهور اتریش در شهر وین و در جمع تعدادی از دانش آموزان اتریشی، شیوع اسلام هراسی در غرب را به شدت محکوم و حمایت خود را از مسلمانان اعلام نمود.«الکساندر فن در بلن» در این سخنرانی تاکید کرد: «حق بانوان است که نوع پوشش خود را انتخاب کنند و بانوان مسلمان نیز از این قانون مستثنی نیستند».

وی با ارائه تلویحی یک پیشنهاد جهت مقابله با اسلام هراسی افزود: «نه تنها بانوان مسلمان، بلکه هر بانوی دیگری نیز می تواند از حجاب و روسری استفاده کند و اگر این روند شیوع اسلام هراسی همچنان ادامه داشته باشد، شاید در آینده نزدیک مجبور شویم که برای همبستگی با بانوان مسلمان، از بانوان اتریشی بخواهیم که آنان نیز از حجاب استفاده کنند». وی همچنین در گفت وگویی با روزنامه «دی ولت» اظهار داشته بود که البته وی دوستدار پوشش روسری نیست اما آزادی بیان و آزادی لباس در اتریش وجود دارد. پس این حق هر زنی است که خود تصمیم بگیرد چه پوششی روی سر خود داشته باشد.

این اظهارات رئیس جمهور اتریش در حالی ایراد می شود که این روزها اروپا با افزایش روزافزون حملات علیه مسلمانان و بیگانه ستیزی و اسلام هراسی روزافزون روبرو است و بسیاری از سران کشورهای اروپایی پیشنهاد ممنوعیت حجاب روسری و روبنده را مطرح می کنند.حالا این پرسش مطرح است که آیا این پیشنهاد در چنین فضای مسمومی راه به جایی می برد و تاثیری بر بهبود شرایط مسلمانان در اروپا خواهد داشت؟