آرشیو سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۲
صفحه آخر
۱۲

کره شمالی: تا وقتی سیاست های خصمانه آمریکا ادامه دارد آزمایش های اتمی هم ادامه خواهد داشت

کره شمالی در پاسخ به تهدیدهای آمریکا هشدار داد آماده انجام آزمایش هسته ای در هر زمان و مکانی است که رهبری این کشور مشخص کند.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی روز دوشنبه و در پاسخ به تهدیدات آمریکا اعلام کرد، نظام کره شمالی به تقویت قابلیت های خود برای انجام حملات اتمی پیشگیرانه ادامه خواهد داد، مگر اینکه واشنگتن دست از سیاست های خصمانه خود بردارد.این مقام کره شمالی افزود: «تدابیر پیونگ یانگ برای تقویت نیروی هسته ای تا حداکثر ممکن، به گونه ای سازنده و موثر اتخاذ خواهد شد تا این کشور برای انجام آزمایش اتمی در هر زمان و مکانی که رهبری عالی کشور تصمیم بگیرد، آماده باشد.» سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی همچنین گفت: «اگر کره شمالی با قدرت هسته ای تسلیح نشده بود، واشنگتن بدون هیچ درنگی همان تجاوزی را علیه این کشور انجام می داد که علیه سایر کشورها انجام داده است.» کره شمالی طی 11 سال گذشته 5 آزمایش اتمی انجام داده و به نظر می رسد که برای تولید و توسعه موشک های دوربرد با قابلیت رسیدن به خاک آمریکا تلاش زیادی می کند. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، تنش ها در شبه جزیره کره طی هفته های اخیر به شدت افزایش یافته و نشانه هایی وجود دارد که کره شمالی برای شلیک یک موشک دوربرد بالستیک یا ششمین آزمایش هسته ای آماده می شود. واشنگتن نیز اعلام کرده گزینه حمله نظامی علیه کره شمالی هنوز روی میز است.

زیردریایی اتمی آمریکا را می زنیم

کره شمالی در واکنش به استقرار زیر دریایی اتمی آمریکا در منطقه نیز هشدار داد که می تواند این زیردریایی را غرق کند. در یک وبگاه تبلیغاتی کره شمالی در این باره آمده است: «لحظه ای که زیردریایی «یو. اس. اس میشیگان» بخواهد تکان کوچکی بخورد، به سرنوشت اسفبار یک شبح زیر دریا بدون این که بتواند به سطح آب باز گردد دچار خواهد شد.» این زیردریایی مجهز به موشک های هدایت شونده هفته گذشته وارد کره جنوبی شد تا عازم رزمایش مشترکی با سئول شود. کره شمالی پیشتر نیز گفته بود که ناو گروه آمریکا حاضر در منطقه برابر «قدرت نظامی شکست ناپذیر» این کشور بر محور بازدارندگی اتمی تبدیل به «آهن قراضه» می شود. تنش بین آمریکا و کره شمالی از زمان قدرت گرفتن دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شدت گرفته است.