آرشیو سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۳۷۹۶
مدرسه
۹
دیدگاه

حضرتی نماینده مردم تهران: پرونده های امنیتی، صنفی و سیاسی معلمان را مختومه کنید

در آستانه هفته معلم، الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه فرهنگی و غیرامنیتی به فعالان صنفی و سیاسی معلمی شد و به خبرنگار کانال سرمشق گفت: زیبنده نظام ما نیست که معلمان ما در زندان باشند. آنها تلاش دارند در قالب تشکل های معلمی هم مطالبات خود را به شکل مدنی طرح کنند و هم در راستای حل مسائل نظام آموزشی نظرات خود را ارایه دهند.

این نماینده مجلس در پاسخ به پرسش دیگری افزود: من بسیار متاسف و متاثرم که در روز معلم اسماعیل عبدی، دبیرکل کانون صنفی معلمان در زندان به سر ببرد حداقل می توانند به ایشان مرخصی بدهند. شنیدم او وثیقه لازم را هم داده است در حالی که اختلاس گران و مفسدان در سال و به مناسبت های مختلف به مرخصی می آیند جای تعجب است که چرا یک معلم زندانی که فعالیت صنفی داشته نتواند از مرخصی که حق طبیعی اوست استفاده کند.

حضرتی در ادامه گفت: پنج سال زندان برای یک فرهنگی که دبیرکل یک تشکل صنفی بوده است به فرض اینکه اشتباهاتی هم مرتکب شده باشد اصلا توجیه پذیر نیست لذا بنده خواستار آزادی ایشان هستم.

الیاس حضرتی در پاسخ به پرسش خبرنگار سرمشق در مورد احکام چند نفر دیگر از معلمان فعال رسانه ای و صنفی و سیاسی هم گفت: اینکه فکر کنیم با ابزار امنیتی و قضایی با فرهنگ و فرهنگیان برخورد کنیم راه به جایی می بریم کاملا نادرست است لذا من خواستار مختومه اعلام کردن پرونده های امنیتی و قضایی معلمان فعال در عرصه رسانه و تشکل های صنفی و احزاب هستم. اجازه بدهیم معلمان به آینده امیدوار باشند و بدانند که برای اعتراض و انتقاد می توانند به شیوه های مدنی و رسانه ای عمل کنند باید معلمان بدانند که قلم ها و قدم های مدنی آنها ارج گذاشته می شود و ما اگر صلاح نظام و کشور و آموزش و پرورش و فرهنگ و تربیت را می خواهیم نباید از اعتراض معلمان نگران باشیم.

حضرتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من با تعدادی از فرهنگیان فعال رسانه ای و صنفی و سیاسی از نزدیک در ارتباط هستم و می بینم که چقدر دلسوزانه نسبت به مسائل کشور برخورد می کنند و با وجود جفاهایی که در حق آنها شده است بازهم در مسیر امنیت و ثبات و توسعه و پیشرفت فعالیت می کنند و این گونه برخوردها تناسبی با رعایت شان و شئون معلمین ندارد.